• Kinah

Lyxig möhippa med stil - tips önskas!!

Jag skall vara med och ordna en möhippa för en väldigt stilfull kvinna, 30+, i Stockholm.

Skulle jag kunna få lite hjälp med saker vi kan hitta på att göra?
    Hon uppskattar inte pinsamheter så det skall hon få slippa.

Tack på förhand!!
    /Kinah

• Svar på tråden Lyxig möhippa med stil - tips önskas!!
  • sonya

När ni aktiverat er hela dagen och kanske varit på spa så tycker jag ni ska gå hem och få dit en sminkös som gör henne snygg till kvällen (eller kanske er alla)
    Fördelen att göra det hemma är ju att man får möjlighet att byta om utan att behöva släpa med sej halva garderoben på stan och dessutom kan man ha lite trevlig förfest med goda drinkar medans man blir sminkad.
    Kan varmt rekommendera den tjej som sminkade mej både till möhippan och bröllopet.
    Hon finns på makingfaces.se

• Kinah

Suveränt!!

Vad har ni för tips på vad man kan hitta på för att göra dagen lite mer glamourös i detaljerna runtomkring?

• Bröllopstokiig

Glasblåsning finns på skansen och på steningeslott, de gjorde vi för min klassiska och stilfulla vän, hon tyckte det var super trevligt.

• Lapinette

Självfallet äkta champagne, boka middag på en bra restaurang. Klä upp bruden innan det är dag att gå ut...obs jag menar inte spöka ut utan se till att ni fått med er snyggkläder till henne.

• Vinter 07

ang. pärlshopen, jag det är den adressen du hade där. Jag läste hos dem att de kunde ge kursen på annan plats om så önskades, det kostade ca 500 kronor extra.

En annan idé är att börja redan på morgonen med att äta en lyxig frukost på något fint hotell.

• tågjäntan

Femkamp på Gröna Lund. Om de har det. Mina vänner tog mig till Liseberg där vi hade femkamp.
    Du skrev att du önskade tips till en lyxig möhippa. Det behöver iofs inte nödvängdigtvis vara dyrt du menar.Men tänkt efter så att alla som kan vilja vara med har råd. Jag har läst inlägg här på BT från personer som har varit tvungen att avstå pga av att det skulle kosta typ 1000:- eller vad det var.
    Lycka till!

• Kinah

tågjäntan:
    Precis som du säger så behöver inte lyxig nödvändigtvis betyda dyr. Tack för omtanken om möhippedeltagarna!

Lapinette:
    Ja, hon skall absolut få vara sitt vackra jag under dagen! Champagne (och alkoholfritt alternativ) kommer att serveras, bra idé. Tack!

Kan ni tipsa om fler lyxiga/glamourösa detaljer?

• nångångså...

Lyxiga och glamourösa detaljer, tja... ni kan ju åka limousine (eller annat lyxvrålåk, typ hummer om det är mer hennes stil) dit ni ska under dagen, ha med er nån slags klassisk butler som ser till att champagnen fylls på, röd matta när ni hämtar henne till limousinen, boka bord på nån VIP-del på nåt snyggt ställe (om det går att fixa alltså)... svårt att komma på bra grejer så här på rak arm, återkommer om jag kommer på något sen! Låter som att ni verkligen jobbar för att hon ska få en superdag!

• Kinah

nångångså... :
    Ja, vi försöker göra vad vi kan!
    Röd matta?! Finns det någon som tillhandahåller det? Röd matta till limousinen... *suck* det låter ju perfekt!

• nångångså...

Hmm...röd matta vet jag inte riktigt var man kan fixa, men jag skulle nog chansa på att nån teater kan tänkas ha nån som inte används jämt... eller hotell? Vet inte riktigt, men här på forumet finns det ju nästan alltid nån som har koll på allt :) Kan man annonsera på blocket kanske?!?

Svar på tråden Lyxig möhippa med stil - tips önskas!!