• honungshy och kanelfräknar

Måste bredden på förlovningsringarna vara lika??

Knäpp fråga kanske...

Hur är det egentligen med ringarna? Har fått för mig att förlovningsringarna bör vara av samma bredd. Är det så. Jag och min sambo ska fölova oss och vi är överens om ringmodell och allt. Men jag vill ha lite bredare ring än honom..

• Svar på tråden Måste bredden på förlovningsringarna vara lika??
  • Fru Cinderella

Det finns väl ingen direkt regel som säger det.. ha det ni vill ha, finns ju vissa som inte ens har samma ringar :)

• Duchess

Varför skulle de behöva vara lika? :) Min ring är 5 mm, hans ring är 7 mm. Jag vill inte ha mer än 5 mm eftersom jag planerar att rymma en vigselring på mina små fingrar också...

• Hanna76

jag och min sambo har smma ringmodell, men hans är bredare än min. Detta dels för att han har större händer och dels för att jag ju sen skall ha en vigselring också, han kommer bara att ha en ring.

Gör precis som ni vill, det är ni som skall ha ringarna resten av era liv och alltså ni som skall vara nöjda med dem!

Lycka till och Grattis!

• Noomi

Såklart är det ju bara ens egna smak och tycke som spelar nån roll. Våra förlovningsringar liknar inte varandra för fem öre utan det är min vigselring som kommer att påminna om hans förlovningsring. En del tycker säkert att vi är konstiga, vilken tur att jag inte bryr mig! :)

Det enda som spelar nån roll är att ni tycker om ringarna, att bredden passar på ditt finger och att den kommer att funka ihop med framtida vigselring.

• Noomi

Förresten, en eloge för BT:s gulligaste nick! :)

• lolabe

Det tycker jag absolut inte. Våra är väldigt olika i bredd.

Svar på tråden Måste bredden på förlovningsringarna vara lika??