• Sibylla

Hjälp! En "rolig/humoristisk" kärlekslåt???

Söker förslag på en rolig, igenkännande eller humoristisk kärlekslåt, typ Love and marriage men den godkänner inte min m2b. Något som livar upp stämningen i kyrkan då vi går ut och som gör alla på bra humör fastän den handlar om kärlek. Vi har bara kommit på båtlåt, men den passar inte oss. Kan ni komma på fler???

• Svar på tråden Hjälp! En "rolig/humoristisk" kärlekslåt???
  • nyförlovad 3 juni

en låt som jag alltid blir jäteglad av och som jag tycker är superromantisk är "i wanna be the only one" (eller bara only one eller vad den nu heter) med eternal tror jag, feat. nån. den e super :)

• dinne

Jag tycker själv jättemycket om: I wanna grow old with you. Med Adam Sandler t.ex. Härlig låt. Och garanterat skratt!

• Wunja

Jag tycker om Adam Sandlers "I want to grow old with you" (den han sjunger i filmen "The Wedding Singer").

En annan favorit är David Shutricks låt "Faller", men den är det väldigt få som känner igen. Båda dessa låtar har i alla fall en mysig, rolig och romantisk text!

• tattar-Emma

I was made for loving you med Kiss? :D

• Sofie83

puffar..vill oxå få lite tips!!

• Augusti-06

Natascha bedingfield, these words " I love u, i love u, i love u"...

• yrvädret

Det finns en låt som heter "Let´s get married" kommer tyvrr inte ihåg vad gruppen heter - men i videon har de elvis-frisyrer och åker i en öppen cadillac. En ganska skön låt...

• Izunia

yrvädret

Al Green sjunger den laten! Han har manga bra latar. Min favorit är "Let´s stay together".

• Azade

Tycker ledmotivet till Berts dagbok (hm...jag vet...)...har inegn aning vad låten heter eller vem som sjöng den...men den gick typ..."du är en ängel" fast ganska uptempo....

• Fru Cinderella

Can't take my eyes of you
    (versionen från 10 things I hate about you)

Håll om mig, Nanne Grönwall

Svar på tråden Hjälp! En "rolig/humoristisk" kärlekslåt???