Inlägg från: Svemerikanskt bröllop |Visa alla inlägg
  • Svemerikanskt bröllop

    Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr4

    Lemice och Snappie: Stort grattis.
    Sitter här och är jättenervös för min egen skull. Vi har så mycket att gå igenom och diskutera. Har träffat min blivandes famlij och släkt och vi har under två dagar bara fungerat som turistguider. Vi har så mycket kvar. Min familj hjälper till underbart mycket men vissa saker bara måste ju vi göra och jag är den enda som hittar i stan vi gifter oss i så vi kan inte dela på oss och vi har inte direkt haft medvind.
    Hoppas vi kan ta en fika när vi är tillbaka från den välbehövliga böllopsresan.
    Kram till er alla

  • Svemerikanskt bröllop

    Nu var det längesedan jag var inne. Jag har inte varit i Malmö på nästan fyra veckor.
    Till er som ännu inte är gifta vill jag bara säga att ni har så mycket att se fram emot. Det är så roligt att vara gift med den rätta. Vårt bröllop gick inte enligt planerna men det blev helt underbart ändå. Även gästerna verkar jättenöjda.
    Jag kan bara säga att det är helt underbart.
    Förresten. Är det inte dags för en mysig fika med lite bilder från alla bröllop som har varit. Kanske ni som har det framför er kan få lite idéer och tips.

  • Svemerikanskt bröllop

    Är det många som är tillbaka på hemmaplan nästa vecka? Skulle vara trevligt med en fika tycker jag. Inte för att jag behöver så mycket tips den här gången men nu kanske man har någon bra erfarenhet att dela med sig av. Vi stötte onekligen på en del problem dagarna innan bröllopet. Allt löste sig men det var knappt att jag trodde vi skuklle fixa det.

    En sak som jag kan säga direkt är att en bröllopsresa är ett måste. Behöver inte vara längt bort eller dyrt men det gör nog alla brudpar gott att komma iväg en stund och bara vara för sig själva. Alternativt stänga in sig hemma och gömma undan alla telefoner och stänga av ringklockan.

  • Svemerikanskt bröllop

    Vad sägs om fika onsdag eller torsdag nästa vecka?
    ~emma~När åker ni till Kroatien? Så härligt att kunna åka nu när hösten kommer.

  • Svemerikanskt bröllop

    Bettan och jajj@: När passar det er?
    Det har dykt upp lite saker denna vecka men jag skulle kunna på torsdag eller så kan vi vara i god tid och boka minst en vecka i förväg

  • Svemerikanskt bröllop

    Nästa vecka föreslår jag måndag eller onsdag. Vad tror ni om det?

  • Svemerikanskt bröllop

    Jag kommer att måsta jobba lite övertid idag men om det inte blir alltför sent så kommer jag också förbi. Som av en händelse så har jag ca 200 bilder från bröllopet i min väska idag...

  • Svemerikanskt bröllop

    Missade fikan. Satt och jobbade lite senare än vanligt och så ringde de från ett företag och frågade om jag ville börja jobba hos dem. Jag som precis har börjat på ett nytt... Blev så himla stirrig.

  • Svemerikanskt bröllop

    Jajja@, vad är det du säger? Men om det bara handlar om att skjuta på det så får du se det som att du får en massa tid för att planera det.
    Ja, visst är det lustigt? Först söker och söker jag jobb för att jag inte trivs. Så hittar jag ett som kanske inte är det mest kreativa men väldigt stabilt, tryggt och trivsamt. Så när allt verkar ordna sig så hör någon av sig bara sådär och erbjuder ett roligt och omväxlande jobb och där jag kommer ligga bättre till i lön. Som jag ser det finns det bara en nackdel med företaget. Om någon har ett gott råd att ge så kom gärna med det.

  • Svemerikanskt bröllop

    Idag har förresten jag och mr. G varit gifta en månad. Tiden går snabbt.

  • Svemerikanskt bröllop

    jajj@ var ska ni flytta någonstans? Trivs ni inte i Malmö?
    Men det är klart att ni gör rätt. Jag tyckte det var superstressigt veckorna före bröllopet så ju mindre som pågår runt omkring desto bättre. Sedan kan det ju kosta en del att renovera, det blir alltid dyrare än det är tänkt från början och jag tror bröllopsbudgetar också har en förmåga att skena iväg.

  • Svemerikanskt bröllop

    Ja det låter ju som en bra idé. Ska ni ändå flytta dit är det lika bra att göra det nu när det finns möjlighet.

    Vågar jag fråga när det blir fika nästa gång? Jag har ju haft sådana problem att komma till dem.

  • Svemerikanskt bröllop

    Nej jag har inte bestämt mig ännu. Jag ska på besök där snart för att känna efter lite. Sedan beror det helt på vad vi kan komma överrens om som inte har med lönen att göra.
    Tyvärr har jag redan torsdagen uppbokad

  • Svemerikanskt bröllop

    Nu blev min torsdag nästa vecka uppbokad, tyvärr.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr4