micropop är en lycklig fru! (m. bilder)
Det har varit en alldeles fantastisk helg, och det kommer att ta lång tid att smälta alla intryck. Men jag ska i alla fall berätta om bröllopsdagen och visa lite bilder!
Jag kände mig lugn hela veckan innan dagen D, men det var ändå lite svårt att sova natten innan. Så jag gick upp tidigt, åt frukost i lugn och ro och packade de sista grejorna innan jag åkte till frisören. Där fick jag bara sitta och ta det lugnt medan jag blev ompysslad och vacker. Min gulliga kompis och fotograf var med mig som sällskap. Skönt att ha någon att prata av sig med när det pirrade i magen. Men det kändes nästan overkligt att det var på riktigt, att det verkligen ar min bröllopsdag! Det var först när jag var färdig och hade klätt på mig min vackra klänning som det slog mig - wow, nu är det dags!
Vi åkte till Frihamnen och mötte min blivande man och hans kompis som också skulle fotografera. Det var härligt att se varandra! Jag hade lyckats hålla klänningen hemlig, och Emil verkade mycket nöjd med mitt val. Han var också väldigt stilig i sin nya kostym.
Frihamnen var en riktigt lyckad plats att fotas på. Vi ville ha en lite tuffare miljö som passade ihop med temat på våra inbjudningar, och då var det snyggt med en massa containrar och sånt i bakgrunden. Kontrasten mellan våra tjusiga kläder och den allt annat än tjusiga miljön blev precis som vi hade hoppats!
Efter fotograferingen han vi åka hem till lägenheten och äta lite lunch och koppla av en stund. Det var en märklig känsla att gå omkring hemma våra utstyrslar! Nu var egentligen enda stunden på dagen då jag var riktigt nervös. Det var pirrigt som sjutton när vi åkte till Borgen på Gärdet, där vi skulle ha både vigseln och festen. Men samtidigt kändes det som att ÄNTLIGEN är det dags!!!
Vi hade vigseln utomhus, och vädret var perfekt. Lagom varmt och växlande molnigt och soligt. Vi och våra brudnäbbar (mina småsystrar) gick upp till vigselplatsen till Bittersweet Symphony, och det var en mäktig känsla att se våra gäster vänta på oss. Vår vigselförrättare var Tasso Stafilidis, och han var precis så underbar som vi hade hoppats! Det var personligt och vackert, och våra gäster berömde honom mycket. Emils syster och en kompis till oss sjöng och spelade under vigseln, Uti vår hage och Sång till friheten. Vackert, vackert! Och så blev det dags för våra löften. Vi klarade oss utan att börja gråta, men det var inte långt borta. Det var så känslosamt och underbart att få säga och höra det fina orden. Sen bytte vi ringar, och i nervositeten råkade jag sätta ringen på Emils högra hand! Vi kunde inte förstå varför det var så svårt att få på ringen, vi hade ju till och med övat innan, men det gick bara inte! Det var först någon halvtimme senare som Emil upptäckte misstaget. Vi har kikat på videon från ceremonin, och det ser lite kul ut när vi står där och kämpar med ringen
Så var vi gifta! Det blev en massa ris och kramar och sedan mingel och brudskål i trädgården. Vi överöstes med komplimanger om våra kläder, vigseln, brudnäbbarna, ja allt! Sen följde en mycket trevlig middag med god mat och fina tal. Våra toastmasters var helt suveräna och hade lagt ner ett stort, stort jobb på att presentera talarna och skapa en trevlig stämning. Det var så märkligt att tänka att här sitter vi på vår egen bröllopsmiddag, men det var en fantastisk känsla. Efter middagen följde tårta och senare lite dans och en massa tid att umgås med gästerna. Alla verkade trivas och vi kände oss så otroligt nöjda med hela dagen!
Vid ett åkte vi till vårt hotell, Nordic Light. Vi smuttade på champagnen och tog en bit choklad, men sen var vi bara sugna på att krypa ner i sängen och sova. Vi var lyckliga och nöjda, men trötta i hela kroppen!
Det var en magisk dag, och vi hade inte velat göra någonting annorlunda. Allting kändes som "vi", och det är vi mest nöjda med av allt. Ja, förutom att vi blev man och fru förstås!
De första 50 bilderna finns nu på vår hemsida, och fler kommer framöver. Men det blir nog först om tre veckor, när vi kommer hem från USA, dit vi åker imorgon på en härlig bröllopsresa!
www.happyhamster.se