Hur förvarar man bäst nagellack?
Har glömt bort ;)
Har glömt bort ;)
I kylen enl min mormor i alla fall...
jag undrar också! Det verkar som att mina nagellack har torkat nu i värmen; men det kan inte vara så bra att ha de för kallt heller...
Fler förslag!?
Jag har hört kylen många gånger jag med men det verkar som lacket klumpar i hop sig av kylan efter ett tag.
jag tror man ska förvara dem som man förvarar potatis - mörkt och svalt! Inte låta de ligga på sminkbordet bredvid förstret mao!
Ingen aning men jag har alltid haft mina i badrumsskåpet eller liggandes i en låda och de brukar hålla jätte länge tycker jag...
Jag har mina i badrumsskåpet, men har också hört kylskåp. I början av 80-talet vann jag några nagellack från Juvena i en tidningstävling. Jättebra kvalitet som höll länge och inte flagnade. Jag har faktiskt kvar ett och det lilla som är kvar är fortfarande helt okej!
mörkt och svalt,
Det tror jag oxå... Men inte i kylskåpet.
jag som har gått "nagelskola" har fått lära mig att det ska vara mörkt och svalt, INTE kylskåp..
Sen fick vi också lära oss att man aldrig ska skaka nagallack, utan man ska rulla dom mellan handflatorna då håller dom också längre för det blir inga luftbubblor i lacket så, sitter bättre och håller längre..