• knin

Vad kostar lösa blomblad i blombutiker ungefär? Och hur mycket får man?

Jag har tagit på mig ansvaret att köpa in lösa blomblad som vi kan kasta på min kompis och hennes blivande efter vigseln nästa lördag...

Är det någon som vet hur mycket det kostar ungefär? Tjänar man på att köpa ett fång rosor istället och plocka bladen själv?

Har ni något ställe i Stockholm eller Norrtälje (vigseln är utanför Norrtälje) som säljer fina men ändå prisvärda blomblad?

Tack på förhand... :)

mvh
    Anna

• Svar på tråden Vad kostar lösa blomblad i blombutiker ungefär? Och hur mycket får man?
  • Jea

Kan ju bara svara för hur jag själv gör.

Jag tar loss kronbladen utan kostnad på buntrosor,
    eller så om det finns utslagna rosor som man ändå inte kan sälja, då blir det billigare.

Hur många ni behöver beror ju på hur många ni är som ska kasta.

• Bröllopstokiig

På panduro har de rosenblad i tyg, kostar för 40 blad 39 kronor. Finns i olika färger. På lagerhouse kan man köpa tygblommor för 15 kr styck (rosor) och själv klippa bort bladen, det var ganska maffiga blommor.

• knin

Tack för era svar! :)

Hm, problemet är att vigseln är på deras landställe och det vore ganska jobbigt att kratta upp tygbladet efteråt... Men riktiga blomblad kan vi låta ligga kvar... Antingen tar vinden hand om dem eller så förmultnar de så småningom... :)

• Helly-07

Åk till Hötorget och be att få köpa rosor i bunt som börjat "nicka". Borde var det billigaste alternativet. Du kan ju köpa blommorna en dag i förväg och sedan plocka av kronbladen på bröllopsdagen om det känns långt att åka samma dag...

• Time&Love

Vi betalade 200 kr för en korg med rosblad till 25 personer att kasta. Blomsterhallen i Skövde tog samma pris som de tog för sina buntrosor, de tog inget för att plocka av bladen och vi fick det levererat i en påse färdigt att hälla i korgen.

• chai

tips är att köpa ljusa kronblad (vita eller rosa rosor till exempel), efersom det finns risk att starkt färgade kronbladen lämnar fläckar...

• knin

Tack tjejer! :)

Jo, det blir nog så att jag sticker till Hötorget dagen innan för jag ska ändå hålla blivande bruden sällskap när hon får manikyr på Söder och då kan jag bara smita iväg en stund... ;)

Och det blir nog ljusa blad så att de inte fläckar av sig... :)

• Decorist

Ett tips är ju annars om du känner någon som har utslagna rosor i trädgården, om bröllopet är snart d.v.s

• knin

Decorist... Hmmm... det var en bra idé... Vi ska bo hos min svärmor under bröllopet för det är i närheten av deras landställe och hon har ju massor av blomster på tomten... Frågan är bara om hon är villig att ge upp några.... ;)

• Decorist

Någonting lånat....! (om hon plockar upp dem igen efteråt)

• knin

Hahaha, ja svärmor är ju inte medbjuden men jag kan ju plocka upp några och ta med tillbaka! ;)

• jocelyn

Alltså jag kan bara säga; man FÅR blommor gratis som är för dåliga att säljas nästa dag. Dessa blomblad duger fint ändå. Bara att fråga säljarna innan de klappar ihop för kvällen. Jag brukade alltid hämta hem blommor från nåt torg jag inte minns namnet på i lund och det kostade mig inte en enda krona. Hade jämt fina GRATIS blommor hemma.

• Brud 2006

Tänkte bara fråga om någon varit på Hötorget och frågat efter blomblad/sloknande blommor för detta ändamål och vad ni då fått betala? Vilket stånd har ni gått till?

• 20th century fox

på hötorget säljer dem ju mer eller mindre slokande blommor jämt. Pruta mycket!!! De är väldigt lätta att pruta på.

• knin

Det blev så att jag köpte tjugo ljusa rosor på Medborgarplatsen dagen innan bröllopet. Jag rev av bladen samma dag som vigseln. :)

Svar på tråden Vad kostar lösa blomblad i blombutiker ungefär? Och hur mycket får man?