• aérdnA

Täcka finnar på bästa sätt?

Jag skulle vilja veta hur man täcker finnarna, så att de inte syns alls..
    Just nu använder jag max factors foundation "lasting performace" och sedan använder jag ett coverstick från maybelline eller izadora... (+ rouge från l'oreal eller bronzingpuder från maxfactor..)

Foundationen täcker ganska bra, men det ser "spacklad" ut, och sedan använder jag coversticket över det för att täcka finnarna..

HUR ska jag gör för att täcka dem så att de inte syns alls, med ett så naturligt resultat som möjligt? Ge gärna tips på produkter mm...

Mycket tacksam för svar!
    Andrea

• Svar på tråden Täcka finnar på bästa sätt?
  • Cecilia J

Jag har nyss upptäckt Make up stores täckstift, som inte är i stift utan i burk. Läggs på med pensel och är kanonbra! Fattar inte varför jag inte provat det förut...

• Bruden06

Jag använder Elisabeth Ardens halvtäckande fondation och sen tar jag bort finnarna och det röda med Make up stores Cover all i burk. Den är i tre färger, beroende om man ska täcka blåaktig eller rödaktigt. Man kan även mixa dem efter behag.
    Det är svårt att inte se ett spår av finnar om man har många. När jag gifte mig i juni fick min sminkös lägga "fetmakeup", dvs riktigt täckande saker. Såg spacklad ut, men inte ett spår av finnar faktisk. Jo, en finne på kinden syntes på vissa foton i vissa vinklar, annars var alla röda ärr mm som bortblåsta. Kram

• Fototjejen

men en finne på fotot ska väl fotografen kunna retuschera bort , speciellt om ni ber om det . så gör jag iaf =)

• aérdnA

tack! Jag bor en bid från malmö, där de närmsta make up store ligger... Skulle vilja veta, hur mycket kostar deras produkter? Är det fasligt dyrt? Eller ligger det på "normal-summan" (dvs kostar samma som maybelline, max factor o alla de där...) eller är det mera? :)

Nyfiken bara :)

• aérdnA

Okej tack :) (blev lite nällad med att skicka iväg en ny tråd, innan jag såg din.. :)..)

• Cecilia J

Produkterna från Make up store kostar lite mer men ögonskuggorna tex känns som de räcker i en oändlighet.

Så man tjänar på det i längden faktiskt.

• famousfairy

tror på mig, detta fungerar, jag har täckte över bölder med denna teknik.
    ta en ren läppborste, dutta grön ögonskugga, ja grön, helst inte så glittrig typ kakhi grön precis på finnan, det bli brun, sen ta din cover -up, hellare mörkare än ljusare som du lägga på i små cirklar/ spiral som börja i mitten av finnan och bli större o större tills du är utanför finnan, sen pudra, väldigt lätt.
    ha du många små finnar ta en grön underlags creme innan. Finns på Fade-out (kicks mm)
    lycka till..

• aérdnA

hmm.. grön...?
    Haha, det låter ju döläskigt... Blir inte hela jag grön då? :D
    Är det inte bättre att bara använda concealer eller coverstick då?
    Eller funkar det verkligen? :D
    (Ska smygtesta lite nu... hihi!)
    Tack för tipset... (om du nu inte driver med mej...!

• famousfairy

grejen är att grön dämpa det röda, många som bli lätt röd/varm i ansiktet använder det.
    jag har jobbat hårt fysisk på scenen med mycket svett i 25 år så mina "tricks" bruka funkar.. prova dig fram! Det är Fade Out serien som ha den gröna cremen!

Svar på tråden Täcka finnar på bästa sätt?