• plings

Håruppsättning för brudkrona

Vilken slags håuppsättning kan man ha med brudkrona?? Vill ju inte att det skall se för mycket ut men ändå en frisyr.

Gärna bilder!

• Svar på tråden Håruppsättning för brudkrona
  • Sandgren

Jag skriver väl här oxå
    Det bör inte vara så högt med hår där uppe på huvudet där kronan ska sitta, isåfall blir den lätt lite vajjig. jag ska ha håret lite större där bak, och utan hår som hänger ner. Om du förstår, det är lite svårt att förklara!

• plings

ok, ska du ha en stram frsyr? Jag är inne på lite mjukare lockar som "hänger ned", tror du det passar?

• Tiffany 2006

Har testat både halvt utsläppt och "stramt" och jag var först helst säker på att ha det utsläppt, men ångrade mig. Mycket mer stilfullt uppsatt i typ svinrygg, men smaken e ju som baken... Kolla om du får göra en provuppsättning med båda frisyrerna!

• Sandgren

Jag tror det kan vara mkt fint med lite mer lös frisy! Men fråga frisören oxå, de har nog stor koll på vad som passar. Tyvärr är det svårt att hitta bilder med frisyr med krona! Enklast är nog att hitta bilder på frisyrer man gillar och så tänka sig dit kronan.

• Cristine

Jag vill också ha krona och en stram frisyr. Helst en stor bred knut lite högre upp. Sen en slöja i spets och krona ovanpå. Men jag vill absolut inte ha en sån där "bulle" på huvudet som man kan fästa kronan i. Det måste ju finnas andra sätt?! Någon som har bra tips?

• becciz

Jag ska ha en stram frisyr med stora lockar högt upp i nacken,sen ska jag ha slöja som sitter under lockarna. kronan sätter hon fast med silvriga hårnålar. Hade först tänkt att ha slöjan över lockarna i kyrkan och sen ta av den,men då sa frissan, nej det blir ett stort hål så det går inte.Så det är bäst att höra med frisören först dom tänker på sådant som inte vi gör kanske.

• AnnaBl

Jag hade håret något tuperat uppe på huvudet så att det gick att fästa kronan med hårnålar. Bak hängde det ner lockar. Jag kunde till och med ta bort kronan före middagen utan att förstöra frisyren. Första timmen efter att kronan var ditsatt vågade jag knappt röra huvudet men sedan vande man sig och insåg att den faktiskt satt stadigt. Det finns bild på
    groups.msn.com/fdblomstergren/shoebox.msnw

• Time&Love

Kan det vara denna tråden som Sandgren menade :)

Jag hade krona när vi gifte oss i helgen. Kronan var fäst i tre punkter med hårnålar i hårdtuperade hårbollar. Den satt som berget, men ändå bekvämt. Förutom kronan hade jag en massa löshår för att få lite volym. Mitt eget hår når nästan till midjan men är inte världens tjockaste. Jag var rädd för att få en prinsessig look, men min frisör lyckades få till en modernare frisyr.

Här kommer ett bildcollage: www.mypix.se/visaFullImage.asp&id=JMPMRMHPEPKRI0&storlek=

• plings

Time&Love

Va fint du "fått med" kronan i uppsättningen! Tycker inte om när den bara "står" på huvudknoppen:)

• Cristine

Jättefint både AnnaB och Time&Love!!

AnnaB är det ok att jag tar med en bild på dig och visar min frisör? Jag vill också ha uppsatt, men utan "knopp" inuti kronan... Men det är omöjligt hävdar min frisör.

• Angelici

AnnaB: Vad vacker du är! I bet your man e glad.

• AnnaBl

Cristine: Självklart får du ta med en bild. Min frisör pratade aldrig om att göra en "knopp" att fästa i, inte ens innan han hade sett kronan (som dessutom var ganska stor och tung).

Angelici: Tack, det hoppas jag verkligen han är.

Anna

• -sommarbrud-

Plings!
    det finns en fin och enkel uppsättning med krona på denna webbsidan, faktiskt två...men jag tror att den blonda bruden lite längre ner bland bilderna är på ett ungefär vad du söker efter...kanske!
    Lycka till!
    hem.bredband.net/emehul/bea

• plings

Sommarbrud:

Ja precis! Hur tror du att hon kan ha fäst den? tuperat under o fäst med hårnålar tro?

• -sommarbrud-

Plings!
    Jag vet faktiskt inte, men jag vet att det är fotografen som gjort håret också, så om du kontaktar henne kan hon säkert förklara.
    Lycka till!

• Växjöbrud2006

hej!

när vi gifte oss den 8 juli hade jag krona!

frisören gjorde en fläta längs med hårbotten som hon sedan sydde fast kronan i (hålen i den var för små för hårnålar). innan kronan kom på plats tog hon halva håret bakåt och bara fäste som "vanligt", flätan fanns ju där under så hon kunde sy fast utan problem.

bilder hittar ni här:

www.8juli2006.se/foto_brollopsdagen.html

Svar på tråden Håruppsättning för brudkrona