• lillstrumpa23

kommer aldrig ha råd

Var på bröllop igår! var jättefint och nu idag så kikade jag på hur mycket personer som jag o sambon skulle få ihop och börjar man räkna så blir det ju en del, föär bjuder man den måste man bjuda den osv.....å jag känner direkt att vi kommer aldrig ha råd att gifta oss men kyrka,fest, å allt. Har inte de pengarna alls, så det blir väl att få spara i några år. Blir så besviken när jag tänker på det. Vill ju oxå ha ett fint bröllop med fin klänning å allt men det verkar gå åt skogen.**suck**

• Svar på tråden kommer aldrig ha råd
  • pysslaren1

vad kan jag säga..... inte utan att jag känner igen mig.... vi har sparat länge och det är rätt tråkigt att man inte kan göra vad man vill när man vill.. eller hur?

• viktualia

äsch... ge inte upp så lätt... bröllop kan kosta precis vad som helst och det handlar om att ha lite framförhållning. själv kollade jag på brudklänningar igår, hittade en till mig själv för bara två tusen kronor, men det fanns även stilrena klänningar för femhundra spänn... allt är möjligt...

Kan f ö säga att vi kommer att ha sparat i ett och ett halvt år när bröllopet går av staplen.

Lycka till i skapandet av ert bröllop som passar både plånbok och stil!

• lillstrumpa23

ja det e så tråkigt! Jag nästan bor här inne på BT och är så avundsjuk på alla som berättar om sina fina bröllop. Alla har säkert sitt drömbröllop som man vill ha men det kommer nog aldrig att bli av, för jag har ingen lust att gå å låna pengar till ett bröllop

• Fochf

Hej!

Vi kände likadannt och nu har vi börjat tänka om och pratar om att gifta oss utomlands. Det kostar iof en del det oxå men man får ju bröllopsresan för pengarna samtidigt.
    Dock ska vi höra med våra föräldara och syskon hur mycket de kan tänka sig att lägga på en semester, för vi vill gärna att de kommer med.

//Fochf

• lillstrumpa23

Fochf

jag har med funderat på det för att komma ner kostnad. Eller att man fixar maten helt själv så kanske man kommer ner lite i kostnad

• Afrodite_Aug-07

Lillstrumpa.
    Vår hela budget, inklusive två ringar (min med 7 stenar om totalt 0,25ct) med riktig bröllopsklänning med släp, slöja, två näbbar med kläder och blommor. mottagning utanför kyrkan med bubbel och chokladdoppad frukt, fotograf under vigseln, sen grekisk buffé för 54 personer och bröllopstårta därtill och allt övrigt småplock-. Ja allt som allt gär på ca 25 000. tro mig inget är omöjligt. Rita upp er budget, räkna ut hur mycket ni kan lägga på ert bröllop. sen letar ni alternativ. det finns alternativ i alla klasser. kolla runt med kontakter, det finns så många sätt att dra ner priset för ett bröllop. Allt går. inget är omöjligt.

• summergirl

Hej Afrodite! Blev så himla impad av vad ni fick för 25000. Det är ungefär den summan(kanske lite mer) som vi har råd med. Hur lyckades ni och var hittade ni allt?

• NinaHq

Ja, hur fick ni ner kostnaderna så mycket? Jag är också jättenyfiken!

Lillstrumpa: Kan ni inte göra en kompromiss - spara ett tag till och sedan låna lite pengar?

• mammatill4

Hej! Har inte heller så stor budget. Men tänker utnyttja vänner och släkt så mycket det går. Tjänster och gentjänster, du vet, en annan gång är det dom som vill ha hjälp. Har en släkting som är dukig på att fixa mat om vi betalar råvarorna, en kompis som extraknäcker som trubadur. Sedan kommer vi börja handla redan nu(gifter oss nästa sommar), tex. ett par flaskor vin varje månad. Brudklänning tänkte jag hitta begagnad. Det går att spara på mycket.

• Elsie76

Det går att gå ner i pris men frågan är vad man är beredd att försaka?
    Jag kommer att köpa vanlig partyklänning på Vila (gifter mig borgerligt), jag sminkar mig själv och låter en kompis fixa håret. Jag har gjort inbjudningskorten själv på datorn och även festprogrammen. Jag har ingen tärna.
    Fundera på vad som är viktigt respektive mindre viktigt. Tex, är det viktigt att betala 5000 spänn för trycksaker? Vem bryr sig? Ingen, som jag ser det. Jag gjorde som sagt fina kort själv och alla tyckte det var kul med personlig touch.
    Dessutom tar vi ett litet festbidrag istället för presenter, jag vet att det är "ofint" men det skiter jag fullständigt i. Många av mina gäster är rejält lättade över att slippa springa och leta presenter.

Svar på tråden kommer aldrig ha råd