Inlägg från: Vi två -07 |Visa alla inlägg
  • Vi två -07

    Kungälv med omnejd 2007

    Jag är här. Det har varit väldigt tyst här i Kungälvstråden. Kanske det är så att alla har semester. Hur går det med era planer?
    Vi har nu äntligen bestämt dag och plats för festen. Ska preliminärboka allt imorgon. Återkommer med mer då. Men den 16 juni är det tänkt för vår del.

  • Vi två -07

    Jag hänger gärna med på en fika om jag kan ordna det praktiskt. Är mammaledig med två killar som jag nog måste ha med mig så det kan bli lite svårt men kom med förslag på tid och plats så kanske jag i alla fall kan bli av med den stora pojken och bara ta med den lille.

    Nu har vi bestämt datum. Den 16 juni står jag brud! Vi planerar att ha festen på Fars Hatt. Är det någon som har hört något om dem när det gäller bröllop?

  • Vi två -07

    nasa

    Tack för tipset om minibaren. Det är ju inte roligt om alla gäster försvinner.

    Jag kan inte tisdageftermiddag. Vi ska ha dopsamtal med prästen inför sonens dop nästa lördag.

  • Vi två -07

    Veckan som kommer har jag svårt att komma ifrån, därefter kan jag i princip när som helst.

  • Vi två -07

    Sa vi inte tisdagen den 29:e??? Jag har dessutom svårt att komma ifrån med pojkarna så jag får avvakta. Kanske nästa gång.

  • Vi två -07

    Synd att det blev så dumt igår. När man läser tråden syns det tydligt att ni båda hade tänkt denna tisdag men jag var insnöad på nästa. Men jag kan nästa men jag blir nog tvungen att ta med smågrabbarna.

  • Vi två -07

    Har preliminärbokat fotograf. Det blir Jenny på Älvfoto. Tycker att hon är jättebra (hon har fotat äldsta sonen). Synd bara att man inte får fotona på en CD men, men.
    Dessutom är kyrka bokad. Den 16 juni står jag brud i Starrkärrs kyrka. Pirrrr.

    Det känns som att det börjar bli allvar. Ska försöka komma ut och titta lite på klänningar snart. Då blir det väl ännu mer verkligt.

    Mina grannar gifter sig på lördag i Småland. Jag har begärt full rapport när de kommer hem.

  • Vi två -07

    Vi bor i Älvängen och båda pojkarna är döpta där samt jag är konfimerad i den kyrkan så det kändes ganska naturligt. Vi lade ner Marstrand när vi upptäckte hur dyrt allt skulle bli samt hur krångligt det var att boka kyrkan.

  • Vi två -07

    The

    Vi har valt präst själva. Han tillhör i och för sig församlingen så då är det ju inga direkta problem men ändå. Vi hade från början tänkt ha en präst från småland men upptäckte för en månad sen att hon ska ha barn i höst så då var det inte riktigt läge. Hoppas att ni hittar någon bra.

  • Vi två -07

    Idag har jag varit på skönhetsstudion och fått en ansiktsbehandling. Kan starkt rekommenderas. Känner mig som en ny människa.
    Resten av dagen kommer nog mest hamna i sandlådan samt att städa här hemma.

    Jag vill också åka till Ullared. Men det får bli en annan gång.

  • Vi två -07

    The

    Den jag gjorde kostade 910 kr men var också den bästa de hade. Jag tror att det finns behandlingar från 500kr och uppåt.

  • Vi två -07

    Jag kommer också, förhoppningsvis bara med ett barn. Nämndhuset 16.15 var det va? Ska bli skoj att få ett ansikte till signaturerna.

  • Vi två -07

    Det var trevligt att träffas.

    Helmina
    Misstänkte att du har träffat Malin A ett antal gånger. Hon vet om att jag ska gifta mig men vet inte om att jag hänger här på bröllopstorget och jag ska inte säga något om dig. Lovar!

  • Vi två -07

    Hej alla!
    Hoppas att allt är bra med er.

    Helmina - Jag valde att hålla en låg profil när vi träffades på mässan. Har inte sagt till M att jag har träffat dig och ville slippa förklara mig och det funkade, hon misstänkte ingenting. Fick du tag på dina inbjudningskort? Jag hade tusen frågor om hur du ska göra dem men ville som sagt inte säga något.

  • Vi två -07

    Jag hittade lite grann på mässan. Det låter som om inbjudningskorten blir riktigt snygga. Jag vill också göra mina själv men vi får se. Vi vill ha ett färg tema med ljusrosa, limegrönt och lite rött (hur vi nu ska kombinera det?). Ska leta vidare med stämplar osv.

    Hoppas att första skoldagen går bra.

    The - hur går det för er???

  • Vi två -07

    Försök att njuta av ledigheten. Idag är det ju underbart väder. Sen så åker ni ju snart, är allt lite avis.

  • Vi två -07

    Visste inte ens om att det var en sådan utställning. Så är det när man bor på andra sidan älven.

    The - Åker ni snart? Spännande, hur länge ska ni vara där?

    Helmina - Hur går det med skolan? Har du kommit igång med korttillverkningen?

    Den här helgen har vi mest tagit det lugnt och umgåtts med några vänner.
    Var och tränade i kväll och det kändes underbart.

  • Vi två -07

    Helmina

    Har du köpt dina papper och allt annat på format? Måste dit och titta samt få m2b att börja fundera på hur de ska se ut så att vi kan börja med dem. Just nu känns det dock som att jag har noll kreativitet men jag vill fixa egna kort och alla andra pappersaker till bröllopet. Vi vill ha dem ganska personliga och då är det roligast om vi gör dem själva

    Kämpa på med skolan. Lärare kan vara hemska, jag vet, det kommer säkert att gå jättebra.

  • Vi två -07

    Vad härligt för dig helmina!
    Här står det still för tillfället. Måste börja ta tag i lite saker snart känns det som.

Svar på tråden Kungälv med omnejd 2007