• marro

För varmt??

Ärligt? Är det bara jag som tycker det är alldeles för varmt? Är helt mosig i huvudet o svimmade på jobbet idag. Dricker som en tok, o går på toa var 10:e minut. Tänk om det är sådant här väder på bröllopsdagen om en månad? Liiiite svalare tack. Nu ska jag gå o stoppa huvudet i frysen!

• Svar på tråden För varmt??
  • picachu

ok, svimmar folk är det nog för varmt...
    För mig är det inte värmen som stör, det är den dåliga tillgången på badplatser där man kan hoppa i och svalka sig...
    Jag vill bada!!!

• marro

Ja...det är för långt för o åka till havet..*suck* Borde vara förbjudet o jobba i den här hettan..

• riikka

det är sjukt äckligt varmt.. inte kul och gå långpromenad med hundarna eller ens gå ut överhuvudtaget. Jag gifter mig på lördag och hoppas mer än nånting annat att det ska bli lite kallare.. sådär 22 grader istället för 32 :D

• marro

Ja man vill ju inte att gästerna ska dö av värmeslag. Men i göteborg skulle det bli lite svalare i helgen. Hoppas på det iaf! Min stackars katt ligger bara ner o orkar inte göra nåt. Blötte en handduk med kallt vatten o torkade henne med lite...hon verkade tycka det var rätt skönt! Lider med de stackars djuren!

• Sweety

Tjejer,

På bröllopsdagen tänk på att dricka mycket vatten och ät salta saker. Ha med er vattenflaska under fotograferingen! Var inte ute i den gassande solen hela tiden, gå till skuggan ibland.

• marro

Ja absolut! Kanske kan ha en liten påse med salta nötter, lite dextrosol eller sockerbitar i lilla väskan...? Vill även rekommendera mineralvatten, det innehåller ju rätt mkt salter..! Kanske han ha fotograferingen under ett stort träd eller liknande så man slipper solen?

• Smurfina

köp sådana där vätsketillskotstabletter på apoteket....kanske hjälper mot vätskebrist under bröllopsdagen

Kör fotograferingen i skuggan

• bebop

Jag gifter mig också på lördag. Just nu känns det som hellre regn än 30 grader... Jag hoppas fortfarande på att det blir mycket regn på fredag och sen sol och lite svalare på lördag.

Sweety

Tack för tipset om vatten under fotograferingen! Jag ska nog ta en vätskeersättning på morgonen och sen försöka fylla på med vatten under dagen. Problemet är ju bara att det är så svårt att kissa i den förbenade klänningen

• Lilla Svartsmurfan

Eftersom salt gör att det samlas vätska i kroppen tänker jag undvika riktigt salta saker så länge som möjligt... ska inte äta salt veckan före bröllopet... däremot vätska är bra!

Men givetvis beror det ju på,måste man så måste man, detta var bara för att ge en anan synvinkel, var och en gör som den vill!

• Ettolrach

Jag tycker om sommar och sol, men temperaturer runt 30, nä, jag blir dåsig, får ont i huvudet fast jag dricker ordentligt, magen bär sig konstigt åt...

Runt 25 grader är bäst, då är det behagligt.

• tina14jan

Det är av denna anledning vi valde att lägga vårt bröllop i början av oktober + att vi älskar höstfärgerna.

Lycka till i alla fall ni som gifter er på lördag, hoppas ni inte smälter bort.

• viktualia

tina14jan - här är en till som håller med... 28 oktober är bättre bröllopsdag för en svettbobba som jag... tänk er pionröd i fejset och vit brudklänning... näe... kul för er som klarar det men jag håller mig till oktober!

• Smurfina

o jag håller mig till sensommaren (tidig augusti) för att förhoppningsvis slippa regn

• picachu

jag måste vara psykiskt störd som går å tränar när det så här varmt... *fiskar efter "åå va du är duktig!" & dyl ;)*

• Maria

Vi avslutade ju vår bröllopsfest med att hoppa i en pool...kanske en ide om det är så här hett väder ?

Svar på tråden För varmt??