• Annisen_l

Spruta in silikon i BRÖSTEN

Hallå där ute!
    Jag har hört om en relativt ny metod där man kan förstora brösten utan operation. Man "sprutar" in något i dom utan att öppna upp, är det någon som vet nått om det? Ge mig all information ni vet!
    Det skulle tydligen inte gå att förstora dom så mycket, men åtminstonne en storlek.
    Mvh Anna =)

• Svar på tråden Spruta in silikon i BRÖSTEN
  • Ettolrach

Nej jisses, inte silikon rakt in i bröstvävnaden, kroppen skulle reagera direkt om det kom i direkt kontakt med ett sådant material.

Så det är nog ett annat ämne man lägger in om det nu finns en sådan metod.

• physalis

Förr i tiden innan man visste att silikon var farligt för att det vandrar runt i kroppen, så sprutade man in det. Detta visade sig vara ytterst hälsovådligt, och då kom man på att man kund göra påsar och operera in istället, vilket minskade risken lite.

• Afrodite_Aug-07

jo jag har hört om det. det är INTE silikon, utan ett liknande kroppseget material som man prövar med. Akademikliniken i stockholm brukar vara snabbast med att prova nya tekniker, men frågan är om ens dom börjat än. sisst jag hörde var det ännu på forskningsstadiet, kan ha varit karolinska institutet som forskat fram. så googla på forskningsrapporter om detta och kolla med akademikliniken, är det på gång ut så bör dom ha koll på det.

• Annisen_l

Tack så mycket för era svar!
    Såklart är det inte ren silikon dom sprutar in, utan någon slags restyle.. Den ska tydligen tas upp av kroppen efter några år också, så det blir ju dyrt om man vill att resultatet ska vara detsamma livet ut!

• Fluffyangel

De försöker och testar på att ta fram en form av restylane som man ska kunna förstora brösten med. Det ska gå snabbt och de hoppas kunna göra det till et ingrepp som man kan göra på lunchen tex

• vixen not a tramp

Men restylane absorberas ju av kroppen efter ett tag..då måste man alltså fylla på ofta, eller?

Jag har sett något program där de forskade om evighets implantat, som egentligen inte var implantat utan någon gelé, kanske något restylane liknande????

• **honey**

Hum.. vad jag vet så är det företaget Q-Med i Uppsala som tagit fram denna produkten. Som står ovan är det Restylane i en omarbetad form. Restylane består av hyaluronsyra som finns naturligt i kroppen, som man korsliknat ihop (lite som ett spindelnät) för en bra konsistens. Detta kan kroppen ta upp och bryta ner men i och med att det är korslinkat så tar det längre tid än rent hyaluronsyra.

Så om man sprutar in det i brösten så kommer dem sakta att bli mindre och då behövas fyllas på för samma resultat. Hur lång tid det tar har jag ingen aning om dock...

• Modestie

det låter ju bra om man kan spruta in restylane, det borde gå, men som någon skrev, det måste ju fylla spå efer 3 månader och det kostar 2500 att fylla läpparna så det torde bli svindyrt att fylla två bröst...?

Svar på tråden Spruta in silikon i BRÖSTEN