• mammen

Kan man inte bara ta sin egna bil?

Visst hade det varit mysigt att åka häst och vagn, eller åka nercabbat eller limo eller vad som helst.... :)

Men varför inte bara ta sin egna bil helt enkelt? Och rent av köra själv? Hänga lite konservburkar undertill och kanske dekorera bagageluckan och motorhuven med nåt enkelt.

Jag har inten större lust att lägga massor av pengar på transporten. Pengarna lägger jag hellre på festen.

Tänker jag knasigt nu?

• Svar på tråden Kan man inte bara ta sin egna bil?
  • Ettolrach

Klart man kan det! Det är väl inget som säger att man måste hyra durt "vrålåk".

Vill man inte köra själv så kan säkert god vän eller familjemedlem ställa upp.

• Skivbaren.nu

Visst kan man ta sin egna bil. de hade vi oxå tänkt gjort, men sen började vi grunna och tänkte att de kunde vara kul att åka nått roligare för en gångs skull än sin egna bil, så vi kollade lite vad som fanns i bekantskapskretsen, min svärmor kände en kille som äger en fin amerikanare från 1953 i jätte fint skick, han såg som en ära att få köra oss, vi fick inte ens betala bensinpengar, utan han tyckte att de var jätte skoj att han skulle få vara chaufför och att bilen var passande på ett bröllop, han var jätte stolt för de.
    Så om ni ändå skulle önska ha en annan bil kolla upp om de finns nån som kanske har en bil ni kan låna eller om de vill köra er.
    De behöver inte kosta en förmögenhet att åka i en fin bil, men självklart så kan man åka i sin egen med om man vill!

• lolabe

Klart man kan! Vi kommer nog att åka i mina svärföräldrars bil. Funderade först på att hyra någon bil, men vi har bestämt att vi hellre lägger de pengarna på annat. Saken är den också att min pappa "samlar" på fina bilar så egentligen hade det ju varit roligt att åka i någon av dem men då han bor i Skåne och bröllopet är i Stockholm har vi inte tillgång till dem, eftersom pappa + fru tänkte flyga upp. Men då känns det också helt onödigt att betala flera tusen, när jag kan åka i sådana bilar närhelst jag är i Skåne...

• mammen

Vi känner ingen som har en häftig bil. Min kusin hade en söt cab för några år sedan men den bytte hon till en familjeVolvo. ;)

Vi ska åka ca 1,5 mil om festen blir där vi har tänkt. Så det kan vara bekvämt att åka i en vanlig bil ändå. :)

• Anna O

Helt okej med egen bil- och även att köra själv om man har lust till det! I planeringen av ert bröllop är inget knasigt, så länge det känns rätt för er!

• GrisRosa

min kompis gjorde det, det såg mysigt ut!

• Lucia05

Ni tänker helt riktigt!
    Det finns ju roligare saker att lägga pengarna på. ;)

• Vintern2007

Ja det här är ibland ett helt underbart ställe att kläcka idéer på. Nog därför som jag hänger här...hi hi...

Mammen - tusen tack för denna underbara idén!!! :D skickar en bamsekram till dig...

• davesbrud77

min m2b har fått för sig att vi ska åka hans motorcykel som är hans ögonsten! Avståndet är inte ens en km mellan kyrka o fetslokal på landet dessutom. Jag tyckte iden var rolig först, det skulle vara roligt att se folks reaktion osv, men jag kan inte föreställa mig hur man kan göra det praktiskt med klänning o allt. Tänkte på om man skulle förstöra klänningen genom att smutsa ner den med olja eller nå. Dessutom blir håret förstört under hjälmen!!
    Annars är vi inte överförtjusta i att ta vår audi (kombi)!!!

• mammen

Vintern2007:

Vi i vår släkt har en tradition att göra knasiga saker. Vi så långt från strikta och stela som man kan vara och kommer man på en rolig idé brukar man köra på det.

Nu när jag tänker efter förstår jag inte ens varför jag tvekade med bilen öht. :D Hade inte avståndet varit 1,5 mil så hade jag nog t o m kunnat tänka mig att åka kundvagn. :D

Svar på tråden Kan man inte bara ta sin egna bil?