Ni som sparar ut håret till bröllopet.
Ett tips: klipp endast av de kluvna topparna, så håller sig håret i bra skick och man får bort det slitna, utan att förlora i längd.
Jag toppar mitt hår 1-2 gånger om året, däremellan klipper jag bara de kluvna topparna. Jag sätter mig med bra belysning, helst i solljus, med en svart t-shirt i knät och tar en slinga i taget och tittar igenom och klipper bort alla kluvna toppar med en hårsax. Gör detta varannan månad helst.
Det bästa är om man kan få hjälp av en kompis, som kan se de kluvna topparna som är så högt upp att man inte ser dem, ta en slinga i taget, tvinna håret och titta igenom, många klyvningar sker högre upp än allra längst ned, vilket gör att man ändå inte får bort dem om man bara klipper topparna, de flesta sker en dm upp typ.
Mina toppar ser aldrig slitna ut, och håret växer snabbt eftersom jag inte förlorar så mycket i längd.
Om du låter håret växa så gör inpackningar ofta och använd mängder med balsam. Schampo sliter hemskt mkt på håret, så använd bara schampo i hårbotten och helst inte oftare än varannan dag. Längden behöver ytterst sällan schampo, det räcker med det som rinner ned när man sköljer.