Någon annan som är hemma och är sjuk?
...och vill prata lite?
...och vill prata lite?
Kattkatt
Hur är det med dig, sommarförkylning eller? Hoppas att du piggar på dig snart. Inte kul att gå hemma sjuk en sådan här dag.
Är sjuksköterska i vanliga fall när jag inte ligger hemma och är sjuk. Sällan lugnt på jobbet. När jag ringde och sjukanmälde mig hade de 4 överbeläggningar. PÅ sommarbemanning. Ska man ha dåligt samvete för att man är sjuk?
Nej, du skall inte ha dåligt samvete. Det är väl i sådana fall våra politiker som skall ha dåligt samvete. Vet att det känns tungt när man jobbar inom vården och får ett sådant meddelande när man skall vara hemma själv. Skyndar sig att bli frisk, men skulle kanske ha behövt ngn dag extra hemma egentligen. Likadant kan jag känna när jag är hemma med sjuka barn, men det har jag helt lagt åt sidan nu. Jobbet är inte allt. Barnen är små sån kort tid i livet.
kattkatt,
nej för sjutton!!! Du är ju sjuk och tänk om du gått till jobbet i alla fall - det hade inte varit bra varken för dig eller patienterna. Så se det som att du gör dem en tjänst!
OOps...jag är också SSK....Jobbar på mottagning så vi har det väldigt lugnt just nu i sommartid...ibland smäller det till dock...
Ja, hjälp, jag har också jättetråkigt idag... Började på nytt jobb i april och det är tydligen väääldigt lugnt på sommaren. Man blir ju lite stressad av att inte ha ngt att göra när man fortfarande är ganska ny.
*låtsas vara upptagen*
jag är också hemma sjuk idag. sommarjobbar som undersköterska på ett äldreboende.
jag lyckade, pinsamt nog, dansa mig till en smärtsam knäskada under min möhippa i lördags. så tyvärr blir det till att vila knät i ett par dagar, då jag använder benen heeela tiden på jobbet.
Paddan
Grattis! Vad har du börjat på för nytt kul arbete?
Vart tog alla vägen? Nu är det dags för lite lunch i solen. Får se om vi hörs senare... Tjingeling
här är en till som sitter på jobbet och tråkar... är i forskningsbranschen och inget är så dött som ett sommartomt universitet.....*suckar*
extra gnäll: vill bara ha semester (går på fredag), är lite förkyld och dessutom är det strålande sol ute...
Nu är det bachelore! HA!