12 augusti forts.
Fortsättning på våran tråd för 12 augusti
Fortsättning på våran tråd för 12 augusti
Jag har inte blivit hippad, i och för sig förväntar jag mig ingen möhippa eftersom vi varken har tärna eller bor i samma stad som alla kompisarna. Men när jag pratade med mamma igår så tyckte hon att jag borde vara inställd på att det blir något. Så hon kanske vet något som inte jag vet
Jag tror att det blir någon slags hippa, vet inte hur mycket. Men man börjar ju tänka på det lite nu när det faktiskt är mindre en månad kvar.(det börjar kännas)Sambon undrade om vi verkligen skulle åka till landet i helgen, han hoppas nog på svensexa då han jobbar de flesta helger innan bröllopet. Men blir det någon har dom väl koll på sånt.
I måndags köpte jag en tjusig Chantelle bh och ska ut och leta efter de tillhörande trosorna idag. Samtidigt hade F köpt slips. Sen beställde vi tårtor igår. Det blir en tårtbuffé med en större som är större som vi ska fixa till lite. Ingen av oss tycker om de traditionella bröllopstårtorna. Det går framåt.
RCN;
Så häftigt! Vår tanke var precis den samma (att bara bjuda in till kalas) men tyvärr insåg vi att det var svårt för oss att lösa rent logostiskt. Vi har många långväga gäster som kommer att övernatta hos oss, och kommer dagen innan, så i fick inte ihop det när vi skall lyckas dölja klänning/hår, få till det med fotografering osv. Var dessutom sena med att bjuda in till kalas och flera önskade gäster var bokade, så tillslut bestämde vi oss för att avslöja "hemlisen"
Skickade dock ut en inbjudan till kalas med ett PS. om att vi skall gifta oss för att försöka få den avslappnade stämning vi vill ha på festen.
Hur har ni tänkt göra med vigsel osv?
Vi skall ha vigsel i trädgården. Ev under ett partytält om det är dåligt väder.
Hade panik ett tag för det var helt omöjligt att hitta en präst. Men nu har vi fått tag i en vigselförättare och skall ha en borgerlig vigsel.
De flesta har tackat ja, två har jag varit tvungen att avslöja det för då de inte hade kommit annars.
Vi skall ha buffé, min syster hjälper oss med arrangemanget. Hon vet om det. Hade nästan inte gått annars.
Så det mesta är under kontroll. Förutom bandet då...
Hur skall ni lägga upp det NHstd?
RCN; Vårt blir också utomhus, jag räknar helt kallt med bra väder! Jag får väl ha ett partytält också utifall att men förhoppnignsvis skall det funka ändå! Efter vigseln dricker vi lite bubbel och sedan bjuder vi på buffé (caterad). Förhoppningsvis fortsätter festen sedan kvällen lång!
Vi hade det inte heller lätt med präst, alla var på semester eller upptagna, men det löste sig förra veckan så nu skall vi nog bli gifta i alla fall!
NHstd - Det låter som att det kommer att bli kanon.
Såg att du har skrivit att ni har fixat band. Har du några tips på band till oss? Skulle gissa på att du bor i Halmstad? Det är ju inte jättelångt till oss då...
Vi skall fixa vår buffé själva. Blir betydligt billigare. Hoppas vi hinner bara! Skall ha två tjejer som skall servera sen, så de skall hjälpa till.
Har ni gjort sånghäfte/vigselprogram ännu? Hur många gäster är ni?
I morgon är det bara 4 veckor kvar, hur känns det alla brudar?
Jag har precis kommit hem från 4 dagars semester i farmors stuga och hoppas få tjejernas klänningar klara i helgen innan de ska vara med sin pappa på semester i 2 veckor. Sedan är det min klänning som skall knåpas ihop på något vänster.
Ska också baka börja baka tårtorna till veckan tror jag, då det är moussetårtor funkar det ju att frysa dessa.
Har fått brudparet till tårtorna och även tårtställningen nu. Det mesta fixat annars.
Nu är det snart dags är ni nervösa.
Det är jag för det är så mycket som har strulat för oss Solister och spelmänn som får ställa in pga sjukdom när det bara är 11/2 vecka kvar.
Detta plus mycket mer så vi har massor kvar att göra.
Vet inte ens om svärföräldrarna kan vara med detta också pga sjukdom detta leder i sin tur till svårigheter med bordsplaceringen
men det viktiga är ju att man blir gift och har det kul under dagen so kommer att vara en av de viktigaste i våra liv
RCN
Har varit bortrest, hennes mail är: Jeanett.rousu@telia.com
lycka till!!
Vi är klara med allt utom transporten från kyrkan. Resten är grejat. Känns såå skönt! Frågan är hur jag ska kunna koppla av o tro att det faktiskt är färdigt på riktigt
Är det bara jag som blir förvirrad av att det finns två 12-augustitrådar?
Nä... kom över till den andra i stället den har vi hunnit längr på...
Jag vet inte heller vilken tråd det är jag håller på o skriver i