• honungshy och kanelfräknar

Apoliva från Apoteket samt duschkräm utan parfym?

Godkväll!

Är det någon som testat Apolivas produkter från Apoteket? Verkar intressant det där med utan konserveringsmedel. Är särskilt intresserad av schampo och balsam.

Sen undrar jag om någon kan rekommendera en vanlig duschkräm som är oparfymerad. Jag kan faktiskt inte någon på Apotekets hemsida (de brukar ju vara bra på oparfymerat). Inte så intresserad av "tvättkräm" (fet, brukar vara oparfymerad)..

• Svar på tråden Apoliva från Apoteket samt duschkräm utan parfym?
  • nemifreak

ph5 Eucerin har bra både duschtvål och duscholja som är oparfymerad, även HTH har.
    Sedan finns ju ACO:s men den har jag inte provat.
    www.apoteket.se/rd/d/4900 visar fler
    men allt finns tydligen ej med på hemsidan.

nemifreak

Tack för ditt svar! Jo det finns ju lite oparfymerade duschtvålar och duscholjor, men jag var just ute efter oparfymerad duschkräm. Är lite rädd att tvålen ska vara för uttorkande och så gillar jag inte duscholja. Men tvålen kanske inte torkar ut? Har du någon erfarenhet av Eucerin t.ex.?

Får nog gå och spana på Apoteket, hela sortimentet kanske inte finns på hemsidan...

• vixen not a tramp

Eucerin är jättebra, både oljan och duschcremen!

• nemifreak

Jag tycker Eucerin är bra, både olja och tvål, brukar växla över till oljan på vintern när huden är extra torr men annars funkar tvålen bra.

ACO Medical-serien har också en tvål som ska vara bra, har inte testat den själv men krämen i samma serie var verkligen suveränt bra när huden var som torrast.

Jag har provat Apoliva volymshampoo och tyckte väl det var sådär men det är väl individuellt och beroende på hårtyp.

Hoppas du hittar nåt som funkar! Jag tycker själv det är otroligt svårt att hitta oparfymerat, det är i princip bara Apoteket som har sånt.

Tack för alla svar! Jag får testa Eucerin!!

• nippon

Hej,

Jag har också testat Apoliva från apoteket men tyvärr mitt hår blev elektriskt av schampoot och balsamet.
    Jag letar också efter något bra som är parfymfritt men det är svårt. Både till kroppen och till håret.

Det finns en serie som heter Cutrin, hårvårdsprodukter som är oparfymerade. De är helt OK men håret får ingen glans direkt...

Synd inte det finns mer?

nippon

Aj då, ja mitt hår har en tendens att bli väldigt elektriskt... Står nog över köpet tills vidare! Ja det är så synd att det inte finns mer oparfymerat! Själv tål jag inte parfymerade produkter. Får genast utslag, exsem etc. som jag inte dras med vid oparfymerat. Ska kolla upp Cutin ändå! Tack för tipset!

Hmmm... har hört av nån att kedjan Etos har en oparfymerad tvål i sitt egna sortiment som ska vara väääldigt populär!

• physalis

sanex, neutrogena och neutralia är tre duschkrämer som är helt ok. Annars är äkta olivtvål bra för torr hud.

• Modestie

Jag har en olivtvål som är köpt i Tyskland och den innehåller bara olivolja och ingen parfym. Den är väldigt bra, MEN pga att den är oparfymerad och gjord av oliv doftar den just oliv...

• physalis

Och rena olivtvålar kan lukta lite.... motorolja.... men man vänjer sig, och kroppen luktar ju inte så efter man duschat, bara tvålen!

Svar på tråden Apoliva från Apoteket samt duschkräm utan parfym?