• gill

Utbränd

Happ... Då kom tecknen på utbrändhet igen... (Låg för 5 år sen o stirra i taket o tappa minnet/var helt slut/borta).. nu sover jag dåligt, har massor o göra på jobbet o planering för bröllopet... är bara grinig o gråter så fort det är nåt.. får små black outer hela tiden... tappar ord, minnet och känner ingen glädje, bara irritation eller bölar... sen blir jag sjuk hela tiden för kroppen e så slut, har konstant lite feber...

Men jag har bara 1 ½ vecka kvar till semester... 3 veckors... sen jobba 2 veckor o så bröllop samt en vecka ledigt!

Snälla ge mig tips att hålla ut, hitta motivationen/ GLÄDJEN för bröllopet... Jag har tappat lusten helt för att fixa o trixa som jag ska göra på semestern.... AHHH...

Det måste hålla... Glädjen fanns där för 1½ månad sen... Jag hade sprudlande inspiration, om massa med ideér... Men nu är det tomt grått och känns bara. JAG ORKAR INTE......

Snälla.. kom med kreativa tips.. Någon som rett ut en liknande situation?

• Svar på tråden Utbränd
  • Malin22

Usch då! Vad jobbigt du har det! Det finns ingen möjlighet för dig att ta ut semestern lite tidigare? Det låter ju som om du inte borde jobba alls för tillfället...

• gill

Det värsta e att jag måste jobba... Har vart sjuk i en vecak nu men jag blev bara mer stressad av och veta att jag har "affärer" liggande som skall avslutas innan semestern... Har planerat allt utifrån min semester....

• Aii

Det går inte att prata med arbetsplatsen att du behöver minska på arbetsbördan. Det borde väl ligga i deras intresse att du få ta det lungt ett tag och inte bränna ut dig, i stället för att jobba på och sen bli hemma riktigt länge från jobbet.

• paprika

Hej!!*L*...
    En Bamse kram till dig!!!.....som ger dig en styrka igenom allt, tills du vet att nu när du lägger huvudet på kudden på din bröllopdags natt;).. då är allt klart o det gick galant hela vägen.
    Tänk inte så mycke mera du blir bara matt av allt det kommer att rulla på gå till jobbet o snart har du allt klart.
    Det är en tid av din tuffaste period i livet låt dig känna så här. Du kan njuta o bara vara sista veckan. Sedan får du se hur du känner dig om du behöver bli sjukskriven. Men håll uppe modet nu fram till bröllpsdagen o njut när du lägger huvudet på kudden den natten,tänk jag har klarat det. Kram o kämpa på vännen en liten period till. STOR kram/Paprika

• gill

Tack, det värmer...
    Jag ska verkligen bara försöka att "hänga med" o se frammåt... Ska försöka piffa till mig lite o gå till en frisör i morrn o hoppas att det piggar upp lite att fixa till håret... Sen räknar jag ner timmarna till semestern och hoppas att himlen blir blå och jag kan ligga vid havet o rensa tankarna i en vecka först på semestern!

• diamondgirl

Hej Gill:

Vad tråkigt att läsa att du inte mår så bra.

Jag läser att du har mycket på jobbet, men det är väl bara under arbetstid? Jag har själv jättemycket på jobbet, men jobb är jobb är efter att jag lämnat jobbet så har jag till en början tvingat mig själv att tänka på annat (annars fungerar man inte till slut).

Gällande bröllopet, hur mycket är "färdigt" och hur mycket är kvar? Får jag lov att fråga hur många som kommer till ert bröllop? Vad är det som är kvar med planeringen gällande bröllopet? Har du spaltat ner allting, gjort en prioriteringslista, satt mål med när allt skall vara färdigt (exempelvis 1 vecka innan den stora underbara dagen)

Mitt tips är att du med hjälp av din prioriteringslista skriver upp from exempelvis idag tom 1 vecka innan dagen "bröllop" vad som skall fixas, exempelvis måndag betar du av en sak, onsdag 1 sak, fredag - njut av att helgen är snart här, lördag 4-5 saker, söndag njut av livet!!!

Vad tror du, låter det helt orimligt? Jag har ingen aning om hur mycket ni har kvar, men jag tittar bara på mig själv och vanligtvis förstorade jag alltid upp allt tills jag gjorde som jag precis tipsat om.

Ännu bättre - gör planeringen, men fäst post-it lappar istället - så fort en "sak" är färdig - kasta post-it lappen!!! :) (det blri mycket lättare att ändra prioritering med hjälp av post-it lappar :) )

Lycka till!!!

Det vore kul och höra hur gått för dig.

• diamondgirl

Till Gill:

Jag glömde det viktigaste:

fokusera på jobbet när du är på jobbet, när du inte jobbar, allstå 17.00-08.00 fokusera på allt annat än jobb!!!!!

:)

• gill

diamondgirl : Tack! Jätte BRA skrivet...Var lite huvudet på spiken.

När jag e på jobbet tänker jag på bröllopet o när jag e hemma tänker jag på bröllopet...

Planeringen har kraschat FYRA gånger...så jag har i praxis planerat 4 bröllop.... Men nu har jag lagt allt på svärmor då jag inte orkar med....

Är en80 bjudna från skåne, sthlm och usa... så det har vart en massa fix...

Men nu ska jag lägga mig i ett bad o bara släppa alla tankar...

Tack för dina bra råd! Ska verkligen tänka på dom!

Svar på tråden Utbränd