• GithKat

    Bröllopsträff för oss i Jönköping med omnejd

    M.E. Vad trevligt. Nu håller vi tummarna för AnelP att de får fint väder och en underbar dag de oxå.

  • GithKat

    annki72: hahaha du är för rolig du.. men tack för grattulationen, det känns helt underbart att vara fru. Snart kommer vårt nya hus oxå så då blir det ännu mer att planera och göra.

    Jag önskar oxå AnelP lycka till och hoppas det blir en kanonfest då jag ska dit Sen verkar det som om lördagen blir med sol, vilket jag håller båda tummarna för.

    Vad sägs om en träff på winerkonditoriet eller tefanis snart tjejer..
    Jag kan:

    tis den 8/8 kl 17.00
    GithKat

    onsdag den 16/8 hela dagen
    GithKat

    22/8 kl 17.00
    GithKat

    23/8 kl 17.00
    GithKat

    Signa upp er så tar vi den dagen som det blir flest namn på

  • GithKat

    Nu åker vi på AnelP:s bröllop. Vilket kanonväder det blev

    Vi hörs tjejer

    /kram katten

  • GithKat

    AnelP: Stort grattis och lycka till. Ni var så fina och festen var jättetrevlig.

    Vi ses på nästa BT:träff =0) som nu är på tisdag den 8/8. Hoppas fler hänger på då flera av oss kommer ha med massor av kort mm att visa.

  • GithKat

    Vi kan ju köra båda gångerna. Så det blir träff både nu på tisdag och den 23 kissen är fikasugen...*S*

    Självklart tar vi med fotona från våra bröllop på båda träffarna

  • GithKat

    M.E.: Det kommer fler träffar var lugn Sätt upp ett datum och tid när du kan efter nästa träff så joinar vi andra in, lättaste sättet att få till en träff där du kan vara med.

    Vi synes =0)

  • GithKat

    Nästa träff är 23/8 kl 17.00 ingen plats är ännu bestämd men det kommer.

    Vi kommer:
    GithKat
    AnelP
    Hellan (tror jag kan fixa barnvakt, maken jobbar...)
    Ängla

  • GithKat

    Någon som har koll på vädret och förslag på vart vi ska ses? den 23/8? Glöm inte korten tjejer är såååå nyfiken.

  • GithKat

    Caranlachiel: välkommen

    Det kommer klart fler träffar och vi ser gärna att det kommer nya brudar som ska gifta sig på våra träffar. Då får vi gamlingar dela med oss av våra tipps och ideér och samtidigt höra om förestående bröllop och möjligheten att drömma oss tillbaka lite till våra egna underbara dagar

  • GithKat

    Vi gifte oss i St:a Valborgs kapell i Nässjö. Festen hade vi på svärmors jobb. Men det finns ett jättefint församlingshus man kan hyra mittemot kyrkan om man gifter sig där. Sen finns det säkert fler ställen runt om kring Jönköpingstrakten man kan hyra, som inte är allt för dyra. Kyrka brukar inte vara något större problem om man är ute i god tid.

  • GithKat

    Lintuvirta: När vet vi nu.. men var ska du gifta dig? Kyrka, borgeligt? var ska ni ha festen? har du kollat in klänning mm... hmm låter som om du behöver träffa oss bröllopstokar =0)

    Ang kläder så har du två bra bröllopsbutiker här i Jönköping. Kristina brud och fest samt Mani. Finns även en mindre butik i Juneporten men de har inte så stort utbud av klänningar.

    Herrkläderna hyr ni enklast i en herrekiperingsbutik på orten du ska gifta dig. Vi hyrde min prins kläder i Nässjö, både billigare och enklare än att hyra i bröllopsbutik.

    Viktigast nu är att ni bestämmer plats och tid samt hittar en lokal för ev fest om ni inte gjort det än. Sen sätta en budget och utefter et bestämma antal gäster. Resten brukar lösa sig.

    lycka till.

    Nästa träff är:
    23/8 kl 17.00 ingen plats är ännu bestämd men det kommer.

    Vi som kommer:
    GithKat
    AnelP
    Hellan (tror jag kan fixa barnvakt, maken jobbar...)
    Ängla

    Välkomna alla nya att signa in sig på listan

  • GithKat

    CmD: klart du får..*S*

    Blev lite nyfiken.. av vilken anledning flyttar du hit? själv gjorde jag det för jag skulle börja plugga.

  • GithKat

    Lintuvirta: du är så välkommen så. Det finns en i Nässjö men jag vet inte hurdan den är. Den har inte funnits så länge och jag har inte varit inne där.

    Signa in dej på listan att du kommer den 23 så vi vet hur många stolar och bord vi behöver hålla

  • GithKat

    Caranlachiel: hehehehe.. ja man ska allt vara lite försiktig med nätet.. fast vi är ganska så ofarliga..*fniss*

    Hmm tänkte på en sak ang fjällstugan. Det är väl ett kristet samfund som driver den, så vill ni ha alkohol på ert bröllop får ni nog leta annan plats. Annars är det ju bra om ni kan få den lokal ni vill ha.

    Pratade med Hellan precis, hon får nog ta med sig lillgrabben på fikan så vi föreslår nu att platsen blir på "fika paus" utmed klostergatan. (inte långt från Klosterkungen i den gamla videobutikens lokaler). Då det finns många roliga leksaker för barn där, kan lillen leka när han tröttnat på att fika med oss och Hellan kan prata lite mer
    Vad säger ni tjejer?? är ni på? Vädret skulle inte bli det bästa i nästa vecka heller.

    I så fall är nästa träff den
    23/8 kl 17.00 på "fika paus"
    Vi som kommer:
    GithKat
    AnelP
    Hellan (tror jag kan fixa barnvakt, maken jobbar...)
    Ängla
    Caranlachiel
    Lintuvirta

  • GithKat

    Ängla: hehehe vi satt o dividerade om vad det hette Vi ses på onsdag.

  • GithKat

    JAg kan nog komma kl 16.30 så du slipper vara själv =0)

    Vi ses på onsdag tjejer

  • GithKat

    Vi i denna tråden träffar gärna er nya. Det är kul att få dela av sig med tipps och idéer. Boka upp en dag och tid så dyker de som kan upp.

    Efter önskemål har jag nu startat upp en ny tråd för oss som redan är gifta. Den här tråden lever dock kvar tills den självdör. Lämnar sedan över styrspakarna åt nya blivande brudar i Jönköping

    Kör hårt tjejer.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1833943.html

    Ps: måste säga att det var en riktigt trevlig träff igår Annki du var dock saknad.

  • GithKat

    annki72: såg du hittat till den nya tråden. Ser framemot nya träffar med er härliga tjejer, nya som gamla.

  • GithKat

    Caranlachiel: sant att vi använder den nya tråden mer. Denna får leva vidare tills den stänger ner självmant. Vad kul att ni träffats. Vi kan säkert planera in en träff igen. Även om inte alla kommer så kanske vi blir några. Bästa sättet att få igång en träff är att själv föreslå en. Så kom igen, jag har inte min kalender med mig (är hos svärmor just nu). Jag är helt klart pigg på ny träff och ska säkert kunna klämma in en mellan jobb och flytt.

Svar på tråden Bröllopsträff för oss i Jönköping med omnejd