• Caileag

Ursulas brudklänningar i Västerås

Idag var jag och min sambo på stan. Jag hittade mina brudskor osv. Jag har köpt min klänning på Ruths här i stan och är helnöjd med dom och deras bemötande. Dom tycker det är KUL att serva sina kunder. Idag tänkte vi iaf gå in och kika vad dom hade för gröna tärnklänningar då alla tre tärnor ska ha det. Men det var precis samma nonchalanta bemötande som första gången jag var där... Min sambo råkade gå ett steg för långt in utan skoskydd och då snäste en av biträdena till honom att han minsann måste sätta på sig skoskydd eller ta av sig skorna. Jag förstår mig inte på butiksbiträden som är så otrevliga mot sina kunder... Hon vet ju inte alls varför vi ens gick in där, för allt hon vet så kunde vi kanske köpt både mina och min sambos kläder där som vi gjort på Ruths? Hon sumpade isf runt 8000kr... Hur har man råd med det???
    GUD så irriterad jag blev! *muttrar*
    Över min döda kropp att tärnorna ska hyra sina klänningar där, om jag så ska byta färg på klänningarna så får dom hitta nåt hos Ruths istället!

/Linda

• Svar på tråden Ursulas brudklänningar i Västerås
  • Chokladtårtan

Konstigt, jag har varit på Ursulas, de var trevliga där. Ingen snäste om skoskydden, de påpekade bara vänligt när vi glömde dem.

Beror väl på vilken dag, och hur man själv uppfattar saker hur det går.

• Caileag

Mnjaaaa... Jag har själv jobbat i butik och jag vill faktiskt påstå att jag har rätt mycket överseende med biträden som har dåliga dagar för jag vet själv hur det känns... Men att vara rakt av otrevlig, är man det hör man inte hemma i serviceyrket...
    Det var andra gången jag upplevde dom som otrevliga. Dock finns den en yngre tjej där som är rar...

• Scriptina

Den yngre tjejen är Ursula, alltså hon som äger butiken. Hon är väldigt trevlig tycker jag. Den andra är väl lite svårare att förstå..?

• Bernövall

Jag har också varit hos Ursulas och fått jätte bra bemötande av Ursula själv. Men jag har varit där med min sambo en gång då han skulle hyra till bröllopet och då var det en annan där och vi blev inte lika bra bemötta. Vi hyrde i stället hos Ruths, de är helt underbara, de tar sig verkligen tid för en.

• Blivande fru G

Vi har varit hos Ursulas säkert 5 gånger innan vi nu bokat min sambos kläder. Vi har också terroriserat dem med många mail och telefonsamtal. Vi har alltid blivit väldigt väl bemötta hos Ursulas. Jag har bara hittat ett ställe i Stockholm där man blir lika väl omhändertagen, Kik. Rekommenderar verkligen dessa båda butiker.

• imsevimse

Caileag::::

Håller fullständigt med dig angående Ursulas.....jag och min sambo var där i våras för att titta på brudklänningar, och dom var på oss direkt om att ta av skorna. Och direkt när det kom in fler kunder så nonchalera dom oss totalt. Sen var det en yngre tjej där som la sig i vårat samtal hela tiden, nej fy sjutton för märkvärdiga människor. Då var det stoooor skillnad på Ruths. Där fick vi uppmärksamhet och hjälp direkt, dom är jättegulliga.

Svar på tråden Ursulas brudklänningar i Västerås