Inlägg från: Brud nyårsafton 06!! |Visa alla inlägg
  • Brud nyårsafton 06!!

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    Idag har vi kollat ut vigselring och den är alleles underbar! Blir nog super!

    Vi valde att ha text i ringarna oxå, och enligt guldsemeden så ska det få plats!! Hahaha

  • Brud nyårsafton 06!!

    Maila gärna vigselprogrammet ändå, jag behöver nya friska "inputs"!!

    Ringen blev en vitguldsring, lika bred som förlovningsringen, med 12 stenar som sitter i en klunga diagonalt över ringen!! Svårförklarad!!! Men mycket fin!!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Vi betalar ca 7 för den.

    Min förlovningsring ser likadan ut fast utan stenarna (samma skena), i vitguld och sammetsmatt. Vigselringen kommer vara blank, jag vill ha något som bryter av, förutom stenarna!

    Jag hoppas, och tror, det kommer bli super!!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Vad kul onsdag! Det blir allt mer verkligt med bröllopet!!!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Tårtsmulan, jag har inte fått något mail!

    Jag skriver min mailadress igen om något blev fel!

    tessan__79@hotmail.com

    Hoppas det går bättre denna gång!!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Hej tjejer, här har ni en ledsen brud.

    Jag har precis fått veta att min älsta vän inte kommer på mitt bröllop. Hennes anledning var att de inte har råd.

    Visst, det kostar lite att åka till Norrland, men de köper möbler till höger och vänster, ny bil och ny stor tv. Hon var en av de första som fick veta om bröllopet, nästan ett år innan. Jag känner att då kanske man har möjlighet att spara ihop pengar.

    Är det jag som är egoistisk?
    Jag hade kunnat gå genom eld och vatten för mina vänner, saken är ju att man önskar samma sak tillbaka.

    Usch, mår inget vidare nu. Tur jag har min underbara m2b!!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Tack, skönt att höra att det inte bara är jag!

    Jag har läst vid ett flertal tillfällen att bröllopet har visat vem som är de riktiga vännerna. Jag har mest skrattat åt det, men inser nu att det kanske ligger lite i det.

    Ja det är tråkigt, men det ska inte få förstöra. Jag har skrivit ihop ett mail, jag bör nog skicka det. Så att hon får veta lite hur jag känner det. Vi får se om jag vågar skicka det.

    Tack för kramen, den värmde!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Verkligen ett skitbra svar!!

    Jag har skrivit mailet, men kommer att läsa det igen ikväll och se hur det känns då! Min blivande har läst det och tyckte det var bra och han har ju inte samma känslor bakom.

    Jag tänker litegran att även om hon tar mailet fel så har jag iaf sagt något, innan allt rinner ut i sanden. Annars rinner det bara ut i sanden utan att jag har fått säga mitt.

  • Brud nyårsafton 06!!

    Det är ett häst jobb med inbjudningarna, men det är kul at sitta med dem!!

    Lycka till!!!!

    Nu ska jag packa, vi sticker mot norrland imorrn. Ska bli såå skönt att få komma iväg och bara slappa!!

    Ha det gottis!!

    Kramen

  • Brud nyårsafton 06!!

    Ett lååångt inlägg!!

    Nu har vi kommit hem från en tvåveckorsvistelse i Norrland! Vi har fått en hel massa gjort, en himlans massa planerande!

    Vi var och tittade på lokalen, vilken ska målas om och få nya möbler innan bröllopet! Underbart!! Vi var där med kocken (en av tre) och en av servetriserna (även här tre). Kocken är såå duktig. Han gick igenom menyn, vad vi ville ändra mm. Han känns så proffsig! Maten kommer bli fantastisk, skitkul! Riktig norrlandsbröllop-nyårsmiddag!

    Tårtan är beställd!! Chokladmoussetårta gjord på japp, ovanpå det hallongrädde, överdragen med att kritvitt täcke, dekorerad med blodröda blommor och grönt och silver (våra fäger!) Mumma!!

    Fotografen är bokad. Blir nog superbra. Han verkade duktig och verkligen taggad att fota oss. Utomhus på nyårsafton i kanske 30 minus!!! Huah!!

    Vi har pratat med kyrkan, valt ingågnsmusik och solosångerna. Dock inte kommit på någon bra utgångsmusik, får fundera på den.

    Var det något mer, hmm? Det var fullt upp. Vi provade ut vinet tll maten och valde snaps och spritsorter. Det blir norrlands och skåne akvavit till förrätten, var ju tvugna!!!
    Ölen vi valt är norrlands guld och andersson!! Hahaha, välplanerat!

    Nä, tjejer det har varit underbart!! Det är kanske så att man ska njuta av allt planerande oxå! Nu har gubben tagit över en hel del av planernadet, känns sköt. Denna tjejen går in i väggen annars!

    Stor kram till er alla!!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Låter trevligt! Samma fik??

    Jag kanske inte hinner till kl 17.30.
    Jag kan kolla upp det mer till imorgon och höra av mig då!!

    Hade varit kul att träffas igen ju!!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Förresten, jag hittade silvertvättklämmor på Bodegas hemsida! Där fanns även hjärtformade ballonger som vi ska beställa!! Blir såå fint!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Hej tjejer det var läääängesen!

    Det var en herrans massa nu på jobb, sen jag kom tillbaka. Och så klart en hel massa med bröllopet. Nu när alla bitar börjar falla på plats så dyker en massa annat upp. Jag har inset vad viss männiksor går för , jättetråkigt. Detta bröllopet har visat mig vad det är för personer jag har i min omgivning. Känns skittråkigt.

    Jag hoppas att bröllopet blir en underbar dag och jag är överlycklig över de som valt att dela den med oss.

    Nu ska jag försöka att bara tänka framåt och fortsätta planerandet i de bra banor som de flutit i hitentills.

    Jag kan tyvärr inte vara med på fikat idag (ni har kanske förstått det när jag inte svarat er ), men jag hoppas vi ses snart igen.

    Nu Onsdag är det verkligen inte lång tid kvar!!!!!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Hej alla!!
    Det var ett tag sedan, jag har saknat er!!
    Jag har mått/mår väldigt dåligt över diverse ting. Tack Greta för att du finns där!! Alltid bra att ventilera saker.
    Igår dök nästa sak upp, det kommer nya saker hela tiden som bara gör hålet djupare.

    Jag har ju berättat om min täna som inte visste om hon fick ledigt från jobb, hon ringde igår och sa att det fick hon inte. Hon kan med andra ord inte vara med på bröllopet. Hon säger att chefen inte beviljade henne semester och ingen av hennes kollegor ville byta skift med henne. Jag är helt förtvivlad.

    Hade jag vetat då allt jag vet idag så hade vi rymt iväg och gift oss. En sak som verkligen har visat sig under allt som hänt är att vår kärlek bara har blivit större och större för varandra, vilket känns helt underbart!

    Nog om det, jag måste börja blicka framåt. Jag har mest gjort inhopp här med tradiga inlägg, jag lovar att jag ska försöka ändra på det nu!!

    Ha en underbar dag ni underbara tjejer!!
    Kram på er!

  • Brud nyårsafton 06!!

    Tack för stödet tjejer!!
    Det värmer!

    Det är bara att ta nya tag. M säger att det förhoppningsvis kommer något bra ur det och bröllopet blir bättre än vad vi kan drömma om. Saken är ju den att med tärnans bortfall så förlorade vi även toastmastern, vilken var hennes kille. Hmm, vilken soppa. Så vi måste hitta två nya nyckelpersoner!

    Nej tjejer, nu ska jag försöka att inte tänka mer på detta. Måste planera vidare!!

    Hej hopp onsdag!! Snart är det dags!!

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??