• Tessy P.

NEJ!! Jag är gravid!!! Vad göra nu ?

Hade samlag med min blivande på pricken ÄL dagen. Kondomen gick sönder och jag tog dagen efter piller 36 h efter samlaget. Har de senaste dagarna kännt mig öm i brösten och jag har fått barn innan så jag känner igen tecknet. Köpte PREG idag och ta mej f*n om det inte är ett svagt svagt streck i testrutan.....fan fan fan!!! Vi har två barn, jag läser på högskola och blir klar MAJ nästa år. Vi ska gifta oss i augusti. Nu kommer det en bebis i MARS, två månader innan skolan slutar. Jag kommer inte kunna göra abort men jag vill INTE ha detta barn. Måste berätta för mannen också.....

• Svar på tråden NEJ!! Jag är gravid!!! Vad göra nu ?
  • Malin22

En tjej i min klass (läser också på högksola) blev också gravid och skolan var väldigt tilmötesgående. Jag vet inte riktigt vad dom gjorde men det löste sig iaf så att hon fick alla behörigheter.
    Varför kan du inte göra abort?

• ladymarmelade

"Jag kommer inte kunna göra abort men jag vill INTE ha detta barn. "

Om du absolut INTE vill ha det här barnet som du skriver, så tycker inte jag det är rätt att föda det heller. Tycker inte det är rättvist att behålla ett oönskat barn när det faktiskt finns andra alternativ.
    Jag säger inte att det är lätt att göra abort, men med tanke på tidstajmingen i era liv och allt du har skrivit så känns det här barnet väldigt oönskat och ovälkommet.

• Tessy P.

För mig är abort inget alternativ. Jag har två barn sedan tidigare och jag kan inte genomgå en abort efter att ha fött dom. Jag vet ju precis vad det är jag tar bort, jag har sett hur mina nyfödda barn ser ut och jag klarar inte en abort. Låter kanske konstigt men så fungerar det för mig, det skulle bara inte gå.
    Säkert kommer jag älska detta barnet också och man ångrar nog inte ett barn när det väl är fött men det är tiden för graviditeten. Det är bara så fel.....jag vill inte vara gravid men jag kan inte önska livet ur "det" heller...

Vi ville ha tre barn tillsammans och har planerat för ett syskon, om ett par år. Jag skulle studera färdigt och sedan få ett jobb samt att vi måste skaffa nytt boende. Nu omkullkastas allt det....

• marro

Angående studierna borde det kunna ordna sig ändå? Har du föreläsningar hela dagarna? Kan kanske din sambo vara pappaledig, och du kommer hem och ammar? Så gjorde min äldre syster senast vet jag, då hon fick barn 2 månader innan hennes lärarutbildning slutade.

• Tessy P.

Jo det kanske är ett alternativ, det är iof långt fram dit och graviditeten är så tidig....det är inte ens säkert att det blir ett barn, saker kan ju gå snett....

• Jengirl

Detta skulle dom som inte kan få barn läsa, eller som kämpar vareviga månad med att kolla när ägglossning är, tempar osv men det ändå inte blir något! Jag kan förstå att det inte passar kanske ibland men att gå ut och skriva ur sin ilska på detta sätt blir jag såå förbannad på, för du vet inte hur många du sårar!

• Nean82

Då är det mycket man inte kan skriva om

• KatarinaT

Jengirl
    Bara för att någon inte kan få barn, gör det att jag måste få ett oönskat barn? Om de får prata om sina bekymmer, får inte jag det?

• Chokladtårtan

Jengirl

Det hjälper ju inte de som inte kan få barn att någon blir oönskat gravid och gör abort.

De blir inte mindre fertila för det.

• Filips tjej

Tessy P.

Jag tycker att du ska berätta för din man och diskutera eventuella lösningar med honom istället för med oss här på forumet.

• davesbrud77

Tessy P. man klarar det eftersom man måste! Jag förstår det där med abort, men du måste känna för barnet för att det ska bli bra.
    Jag förstår din frustation, jag har själv pluggat då mina två barn varit spädisar. Jag började när min dotter var 1 år och sedan blev jag oxå gravid (ej planerat men önskat) med vår son. Just då var ju vår dotter bara 2 och
    då vi precis planerat hur vi skulle ordna detta med min skolgång och att pappa skulle vara hemma minst 5 månader, så fick vår dotter diabetes!!! Till saken hör att vi precis flyttat till en ny stad låångt ifrån all hjälp man kunde ha fått från famlj o vänner. Där stod jag nu o hade inte mycket annat att ta till än att ta ledigt. Hur som helst räknar man med att barn som får diabetes behöver en heltids förälder hemma minst 1 år för att man ska komma in i rutiner osv. Då var det bara att ansöka om ett studieuppehåll på högskolan o de var mycket tillmötesgående. Som tur är insjuknade hon i början av juni Så jag tog 2 terminers uppehåll, dvs ett halvår gick jag hemma pga av julia och sedan kom sonen i januari och jag var hemma till hösttreminen började då min m2b tog över. Då var vår son 6 månader. Han åkte till mig på högskolan i början så jag kunde amma och det gick jättebra.
    sedan så måste man vara stenhård när det gäller planering av studierna när man har familj, jag har sett till att jag gjort mina uppgifter på dagtid då det finns luckor i schemat och asldrig väntat intill sista eller helger o kvällar som andra på högskolan kan göra. Sista terminen nu fick jag vg på alla hemtentor o salstentor- måste berömma mig själv lite!!
    Till jul är jag äntligen färdig med mina studier!!! Då har en utbildning på 3,5 tagit mig 4,5 år istället men totalt värt det!!!
    I efterhand kommer man nästan inte ihåg hur man kämpade. Man blir stark iallafall av motgångar! Lycka till och det viktigaste är ju att ni är två om det, berätta nu!!!

Svar på tråden NEJ!! Jag är gravid!!! Vad göra nu ?