• Bröllopstokiig

Frågor från en som ska försöka bli gravid....

OK, jag har två korta frågor som jag skulle vilja ha korta svar på:

1. Hur lång tid tog det för dig att bli gravid från och med att du aktivt började försöka (dvs slutade med preventivmedlen)

2. Hur ofta hade ni sex under perioden när ni försökte bli med barn? [~ ggr/månad]

• Svar på tråden Frågor från en som ska försöka bli gravid....
  • Bröllopstokiig

Det tog 1½ år för mig att bli gravid. I början hade vi bara sex ca1-2 ggr/vecka. Efter 1 år blev jag minst sagt desperat. Då köpte jag ägglossningstest på Apoteket. Då får man säkert och enkelt reda på när det är störst chans att bli gravid. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Helena

Går det mycket snabbare när man har ett äggossningstest, eller bara något snabbare/enklare?

Det jag undrar är alltså om det är "piece of cake" när man väl vet exakt när man ska köra som hårdast...?

• Bröllopstokiig

ÄL-test är inget sätt att snabbare bli gravid. Det är ett sätt att ta reda på när det är störst chans att bli gravid. Min mans spermier är lite svaga och överlever inte så länge i min kropp och därför hade vi inte så lång tid på oss från samlag till befruktning. En del spermier kan simma runt i livmodern i flera dagar (upp till en vecka) och vänta in ägglossningen, men det funkar inte för oss.

• Bröllopstokiig

1. Ca 4-5 månader

2. 2-3 ggr/vecka ungefär

• Bröllopstokiig

1. En månad.

2. Varannan dag vid ägglossningen.

Lycka till!!!

• Bröllopstokiig

Graviditet 1: hade inte slutat med p-medel alls.
    Graviditet 2: ca 3 månader.
    Graviditet 3: ca 4 månader.
    Graviditet 4: ca 10 månader.
    Sedan ingen graviditet alls under de ca 14 månader vi fortsatte försöka.

1 och 2: sex i genomsnitt varannan-var tredje dag. 2 och 3: mer målinriktad sex, 3 dagar i rad kring ägglossningen.

OM man prickar ägglossningen och OM allt annat är som det ska är det rent statistiskt 20% chans att man blir gravid vid samlag.

• Bröllopstokiig

Jag blev gravid på tionde försöket (den tionde månaden vi försökte).

De första månaderna älskade vi när vi hade lust, 2-3 ggr i veckan ungefär. Sedan läste jag inte mig lite på området och då försökte vi få till det runt ägglossning. När det hade gått 7 månader utan att något hade hänt gick jag till apoteket och köpte ClearPlan ägglossningstest. De månader vi använde CP älskade vi oftast 3 dagar i rad runt ägglossningen. Och förstås ibland annars också, när vi kände för det

• Bröllopstokiig

Hej!

1. Väntar nu mitt tredje barn och har alla tre gångerna blivid gravid direkt när jag slutat med preventivmedel.

2. Vi körde på precis som vanligt, ca 2 ggr/vecka. De första två gånger tänkte jag inte alls på när jag hade ägglossning och störs chans att bli gravid. Nu, denna tredje gång, hade jag det iaf i tankarna.

• Bröllopstokiig

1. 1 månad.

2. Vi var på bröllopsresa så det blev ett par gånger om dagen runt ägglosningen, fast det var inte för att bli med barn utan bara för skojs skull.

• Bröllopstokiig

1. fem veckor

2.varje dag minst 2 ggr.

Svar på tråden Frågor från en som ska försöka bli gravid....