• lilla fideli

Bärbar musik vid träning?

Halloj!

Jag har sedan länge en tegelsten som man kan lyssna på radio via hörlurar. Den använder jag när jag är ute och springer, promenerar eller tränar. Har nu börjat irritera mig på att den är så stor. Man kan även lyssna på band på den, vilket jag aldrig har gjort.

Det går nu att köpa Mp3-spelare(som är små och smidiga) som man själv laddar in musik på, men jag är ganska nöjd med att lyssna på radio eftersom man alltid hör nya saker via den.

Någon som har erfarenhet av dessa mp3-spelare? Eller ska jag köpa mig en ny radio som är liten? Har verkligen ledsnat på att halva väskan upptas av min radio... Sambon skrattar lika mycket varje gång han ser mig med den

/Lilla Fideli

• Svar på tråden Bärbar musik vid träning?
  • ladymarmelade

Köp en MP3 spelare!! Det finns såna med radio också, så då kan du välja :) Jättepraktiskt!

• lilla fideli

Men hur vet man om de är bra, då? Det ska ju inte vara en sån som man bara kommer åt och den ändrar kanal och det bara låter BBBRRRUUUUSSSSSS..........

• ladymarmelade

I min MP3:a är det i alla fall lika bra mottagning som i en sån liten radio som du pratar om. Du kanske inte ska köpa den allra billigaste, men du behöver heller inte lägga hur mycket pengar som helst om det först och främst är radion du är ute efter.

• lilla fideli

Sitter just nu på pricerunner och kollar lite...

Det finns en för 495, 795 och 1095...

Det som verkar vara skillnad är att på den dyraste är det skak-minne och den billigaste är bara 512MB...

Behöver man skak-minne och räcker 512 MB, hur mycket är det?

• ladymarmelade

Har aldrig haft problem med att det hackar i min... Visste faktiskt inte ens att det kunde göra det i en MP3:a.

Jag har 512MB, och det får plats ca 90 låtar tror jag. Fick min i present, men jag tror den kostade runt 700-800 kr, och jag är helnöjd! Har aldrig haft några som helst problem :)

• jocelyn

Ett tips; Creative muvo; liten, lätt, både mp3 och radio...kostar under 800 kr. Har haft min i drygt 3 år nu och är supernöjd.

Svar på tråden Bärbar musik vid träning?