• MakeupAlley

Chokladoppade jordgubbar?

Jag ska inte gifta mig men en vän ska. Vi snackade om vad för konfektyr man kan bjuda på gästerna. Jag på idén om att man kanske kunde bjuda på chokladdoppade jordgubbar istället för vanlig choklad. Låter det vettigt och smälter inte chokladen i denna värmen?

• Svar på tråden Chokladoppade jordgubbar?
  • Lucia05

Jo, har man inte chokladen i kylen så smälter den efter en stund när det är varmt.
    ;)

• MakeupAlley

Man kanske får doppa de i choklad och bevara de i kylen. Sen när gästerna kommer så kan man ta fram de?

• Plan 7

Varför inte skaffa eller låna en fondue-gryta där gästerna själva kan doppa sina jordgubbar!

• yaz.h

Vi ska beställa choklad-doppade-jordgubbar från puss & kram choklad. Det ska vi bjuda på under brudskålen :)

Dom är fina och jätte goda. Bra idé av dig. Tummen upp!

• MakeupAlley

Bra idé Plan 7. Men om det är många gäster så måste man kanske ha många fouduer.

• MakeupAlley

yaz. h, ska kolla upp de. Tänkte att man kunde göra de själv. Så klart inte bruden, men jag och andra vänner kan sitta och doppa jordgubbar i choklad, det kan inte vara så svårt.

• yaz.h

Det kan inte vara svårt nej. Men vi ska ha 100 gäster så jag har inte tid för det. Men det e väl bara att doppa :)

Mixa med vitt och mörk choklad, mums!!!

Svar på tråden Chokladoppade jordgubbar?