• Pumpkin

Ni som gifte er på midsommarafton - oberoende år

Har ni några tips till mig som ska gifta mig på midsommarafton 2008?
    Har ni upplevt några problem/svårigheter för att ni valde en "semiröd"-dag? Eller kanske saker som enbart var positiva? Ja vad som helst - överös mig!

• Svar på tråden Ni som gifte er på midsommarafton - oberoende år
  • JOJ123

det enda är väl att skicka ut inbjudningarna låångt långt innan.-.

eftersom min erfarenhet är att många bokar midsommar lånngt innan =)

Men annars så är det ju bara kul att slå ihop en sån trevlig dag med en annan trevlig dag! =) så att säga

• paige

Jag vill oxå veta!
    Våran dag blir oxå midsommar!

• Freedom Voicexx

Min dotter valde midsommardagen 24/6-06, gick hur bra som helst! Tänk bara på som andra sagt att skicka ut inbjudningarna i mycket god tid. Vi skickade ut redan i februari m. svar sen. 25 mars mkt pga. vi skulle boka hotellrum och andras ev. inplanerade semestrar. Vi hade en underbar midsommar m. dubbelfest då vi bjöd hem de utländska gästerna tills. m. närmsta familjen på gående midsommarmat i vår trädgård midsommarafton, hur trevligt som helst. se även "Mrs Änglahund" här i denna tråd.

• ~höstbrud~

Min väninna gifte sig på midsommarafton. De fick mängder av "Nej, tack" bla för att folk inte ville bryta sina traditioner på midsommarafton. Mindre än häften kom.... Tyvärr har jag själv samma dåliga erfarenheter då jag har min födelsedag kring midsommar och när min trettio årsdag inföll på midsommarafton kom i tredjedel av de inbjudna, inte ens släktingarna behagade komma pga av deras traditioner...

• junibrud-2007

Bör även ha i åtanke att det blir dyrare på en midsommar typ frisör, fotograf etc.

• Amazonas

Många ställen stänger ju tidigare eller har stängt på midsommarafton. Man kanske ska ha det i åtanke när man ska fixa frisör, catering, blommor osv. Det kan ju även vara svårt att få tag i taxi beroende på var man bor. Jag tycker du ska se till att vara ute i riktigt god tid med alla bokningar i alla fall.

Förr i tiden var det ju jättevanligt att man gifte sig på midsommarafton. Nu ör det knappt någon som gör det längre...

Lycka till!

• partygirl

Jag gifte mig 1993 på midsommarafton, så det är en del år sedan. Tänk på att boka lokal tidigt, se till att ev. personal kan jobba hela kvällen, kolla att alla kan leverera det du önskar på rätt dag.
    För övrigt hade vi inte ett enda återbud, men som sagt vi bjöd i god tid (februari och folk fick svara i mars).
    För övrigt: HELT UNDERBART OCH ROMANTISKT!
    Kör på det!!!

• Pumpkin

För gästernas skull är jag inte ett dugg brydd. De jag verkligen vill ska komma, kommer att komma oavsett vilken dag jag gifter mig på. De jag redan pratat med tycker att det låter som en underbar idé. Men självklart ska man vara ute i GOD tid med inbjudningarna

Bra tips om att boka allt tidigt och att verkligen dubbelkolla så att man får levererat rätt dag, tack!

Svar på tråden Ni som gifte er på midsommarafton - oberoende år