Böja ögonfransar på salong
Hej, jag undrar hur det går till att böja fransarna och hur länge det sitter samt vad det kostar?
Någon som vet ett bra ställe i göteborgstrakten, gärna centralt.
GRATTIS till alla som gifter sig idag!!!!
Hej, jag undrar hur det går till att böja fransarna och hur länge det sitter samt vad det kostar?
Någon som vet ett bra ställe i göteborgstrakten, gärna centralt.
GRATTIS till alla som gifter sig idag!!!!
Har gjort det och jag tycker inte att det var värt det!!
När permanenten börjar släppa kan du få ögonfransar som pekar rakt ner istället, det hände mig och jag fick rycka bort flera fransar!! Det har hänt flera av mina kompisar också...
Nej, satsa på en riktigt bra ögonfransböjare istället!!
okej, ska nog lyssna på det rådet=) låter inte så kul.
min kompis gör det jämt och är supernöjd...men det ser smärtsamt ut och ögonen blir röda så gör det innan om du ska...
Jag har gjort flera gånger och har alltid blivit nöjd.
Första gången du gör det blir det ett "prov" för att se hur länge vätskan ska vara på osv... Det kan ibland bli misslyckat.
Tappa ögonfransar eller att de böjer sig på "fel håll" är något som dina fransar gör i vanliga fall oxå, inget jag har haft Xtra problem med vid böjningarna.
För att få ett bättre resultat rekommenderar jag att färga fransarna samtidigt, då ser det ut som om du har mascara på redan.
groups.msn.com/LottaochJespersbrollop/gramigvacker.msnw
Här finns en bild på hur jag ser ut när de har på permanentvätskan.
fru Nilsson 1/7-06:
Okej, hmm så svårt att bestäma sig. Men hur går själva böjningen till, använder dom en vanlig tång då eller? för jag vill annars att de är ganska mkt böjda...?
Tack för svar=)
Nej, de använder små spolar av typ "skumgummi", de har olika storlekar.
Sen rullar de på fransarna precis som när man permanentar håret.
Först klistras spolen på ögonlocket, sen klistrar de fast ögonfransarna på spolen.
Efter det penslar de på permanentvätska (luktar likadant), sen tvättas det bort efter ett par minuter och fixeringsvätskan penslas på.
Sen tvättas fixeringsvätskan bort och de tvättar bort klistret med vanligt vatten.
Det kan kännas som om de drar lite i ögonlocket när de tvättar bort klistret som spolen sitter fast med.
Sen lägger de på en näringsvätska på ögonfransen för att den inte ska skadas.
Kollade du på bilden på länken här ovan. Där ser du ungefär hur det ser ut.
Var bara noga med att påpeka att inga fransar från den nedre raden får följa med. Jag fick det en gång och det var ingen skön upplevelse, då fick man in fransarna i ögonen hela tiden.
Hon som jag går till löser det genom att lägga en fet kräm på nedre ögonlocket, sen petar hon ner fransarna där och över dem lägger hon en lätt fuktad bomullsrondell.
Resultatet blir kanon och håller i mellan 5-8 veckor. Jag får ge ca 350:- och det är värt varenda krona.
Det brukat bli billigare om du beställer ansiktsbehandling, ögonbrynsplockning och ögonbryns- och fransfärgning samtidigt. Jag betalade 850:- för hela paketet.
Jag kan starkt rekommendera att göra en fransförlängning istället. Jag gjorde det på face, vallgatan och jag är supernöjd. Det blir sååååå snyggt!!! Fransarna är långa och böjda, ser ut som att man har värsta supermascaran
Tesan
Låter snyggt! Vad kostade det?
Det kostar 750 kr. Värt varenda öre!!!
Jag har samma erfarenhet som Elektra... Jag böjde mina regelbundet förr men slutade pga att det alltid var ett h*lvete när permanenten började gå ur... :( Numera så anv jag en bra fransböjare istället.
Fick förklarat för mig på en salong att om man har väldigt mjuka fransar så släpper permanenten mer naturligt, dvs böjen bara försvinner mer och mer, men har man styva fransar som sker det som hände mig -att de spretar åt precis alla håll de kan... :(
Tesan
Beror ju på vad man har för fransar från början... ;) Mina är extremlånga naturligt men tyvärr väldigt raka. Hur som helst, en förlängning skulle knappast lösa mina problem. Folk tror ju att jag har lösögonfransar som det är...ska jag då förlänga dem så blir det ju helgalet... Hehe... ;)
Ville inte klanka på ditt tips utan bara säga att det är en lösning för vissa men inte för alla.... :)
pickolina
Självklart skulle de inte vara någon lösning för dig. De skulle nog, ursäkta mina väl valda ord, inte se riktigt klokt ut! Jag förstår att du inte klankade... Självklart passar det inte alla. Smaken är ju alltid som baken och grundar sig ju på vad man har för förutsättningar.
Men jag tycker fortfarande att det är ett hiiiimmla bra alternativ!! OM man inte har extremt långa eller extremt täta fransar själv!