• Jemar

Ronja

Är det någon som har Björn Isfälts musik till Ronja Rövardotter, "rid över skog" tror jag den heter.. Noterna vore också trevligt! Tack på förhand!

• Svar på tråden Ronja
  • kezella

nyförlovad 3 juni: mailat... Vet inte hur jag skulle kunna lägga ut det i tråden? Noterna är i pdf.

• nyförlovad 3 juni

ah. tack iaf!

• C.A

Måste bara säga att vi hade "Rid över skog" från filmen Ronja på vårt bröllop. När prästen sade "Nu kan du kyssa bruden" så tog alla 25 personer i kören i och sjöng den accapella. Helt sagolikt!

• Pjutten

kezella: Jag har letat ihjäl mig efter den låten på nätet, men hittar inte rätt version. (med Tommy Körberg i spetsen) Det vore guld om du kunde berätta var jag kan få tag på den. Jag funderar på att köpa filmen och få någon att filtrera ut bara den na-na-na-låten åt mig Jag vill lixom spela upp den i sin rätta version i kyrkan...

• kezella

Ledda: Jag ska fixa så att du får låten idag/ikväll. Just nu sitter jag fast på jobbet, men som sagt, jag styr upp det där när jag kommer hem så kanske jag kan maila dig låten. Skriv din mailadress bara. Det ordnar sig!

• nyförlovad 3 juni

C.A. : (eller nån annan som vet) Det här med kör. Är det en kyrkokör eller har ni dragit ihop en egen kör. Jag skulle jättegärna vilja ha en kör på mitt bröllop men vet inte var man skulle få tag på dem? Ibland finns det ju kyrkokörer men är de sugna på att lära sig sånger och komma en lördag till min vigsel utan nån betalning? För det kan ju bli rätt dryt att betala 25 pers?

Kram

• C.A

nyförlovad 3 juni: Vi kontaktade en befintlig kör och de tog 1000kr för att sjunga på vår vigsel. Förutom Ronja, som de inte sjungit förrut, så gjorde de även egna tolkningar av Ännu doftar kärlek och Av längtan till dig. Vigseln blev mycket mer personlig. Sedan kan jag även rekommendera Velsignelsen som Olso Gospel Choir sjunger. Den är det tryck i! Hela kyrkan rös när kören tog ton :D
    Visst kan det bli dyrt om man hyr in en professionell kör, men hör med kyrkan eller andra kyrko i närheten. Vi gifte oss i Svenska Kyrkan, men både prästen och kören var från Missionskyrkan. Kören bestod av mer eller mindre erfarna personer både äldre och yngre. Sedan ställde de även upp och spelade tex fiol till Av längtan till dig och bland annat cello till utmarschen Höga Gärdet från filmen Änglagård.
    Slutligen så kan man säga att det finns personer som ställer upp på tillställningar så som bröllop till rimliga priser och de gör det med stor glädje!
    Lycka till.

• kezella

Ledda: Jag har fixat låten åt dig, hör av dig om du vill att jag ska skicka den.

• Pjutten

kezella: Det är ju helt lysande! Tack så jättemycket! Maila gärna till asa.halen@bredband.net. Har inte varit här på några dagar så jag har inte sett ditt inlägg! Tack på förhand!

Svar på tråden Ronja