• sommar2000

Någon som varit till Teneriffa eller ska dit?

Hej

Jag och min karl åker till Teneriffa på smekmånad i augusti.Är det någon annan som ska dit eller har varit där.Skulle vilja veta både fördelar och nackdelar med stället.Vad som finns att göra etc.
    Vi ska bo i Playa de Las Americas och bo på Sunwing Resort Fanabe, men utan barn =)

• Svar på tråden Någon som varit till Teneriffa eller ska dit?
  • katariina

Teneriffa är turistig(, största inkomst är ju turismen...) Det finns inte mycket att göra... Med vår växelkurs är det inte billigt på så många platser längre.. Las Americas har bargata med fest varenda kväll. Mycket tyska turister som super hela tiden:/ "På Teneriffa efterlevs inga trafikregler även om de finns." Men, taxi är väldigt billigt på Teneriffa:)

• highlight

Vi kom faktiskt hem fran teneriffa i tisdags. vi bode i Costa Adeje, vilket nog inte ar den trevligaste delen pa on. Allmant sa kandes hela on som en building site med lyftkranar och ofardiga hus overallt. Stranden var jatte harlig och vattnet var varmt och skont.
    Men on var full av tyskar, brittiska fotbolls huliganer och 2000000000 barn.
    Ett super tipps om du aker till teneriffa ar att ta med oronproppar (earplugs) for att ha pa planet for du kommer ha massor av skrikande barn runt dig i 4 timmar!

• New York City Love

Har varit där....... kommer aldrig att åka dit igen............
    Kommer bara på dåliga saker, har ni avbokningskydd så boka en annan resa.

• sommar2000

Kanske det beror på var man är och under vilken tidpunkt, men det låter helt underbart när man läser rese katalogerna.För mig gör det inget om det är liv och rörelse på min smekmånad.Var tidigare bla till fuertiventura och det stället var för lugnt.Fanns knappt resturanger då när vi var
    Kanske någon som har något positivt minne från sin Teneriffa resa?

putte80
    Ja det vore jätte bra om du kunde maila mig.Tack så mycket Här är vår adress
    syrran1995@hotmail.com

• bonitan

vi förlovade oss på tenerife, och jag tyckte det var jättetrevligt där. Och undrbar miljö. los christianos var vi. JAG skulle nog åka till den gröna delen av ön och inte den andra sidan.. Jag minns inte vilken som var vilken..
    Skrikande barn på ett flygplan är väl en skit i havet, man behöver väl inte se de på ön.
    VAd gör britter och tyskar??? Tänk vad de tänker om oss svenskar som kommer dit.

Som sagt vill man dit för att störa sig på barn,tyskar och annat så kanske man inte ska någonstans.. Kanske samos, där är det pensionärer mest.

Det var varmt och skönt, vi var på valsafari, djurpark (fick mata små apor och ha de på axeln.)
    Vi tyckte att det var en underbar resa.

• Snitte- 5/7-2008

Hej!
    Vi var där och hade det JÄTTE TREVLIGT!!!

Vi var i norra delen lite mindre "turistigt" men har även varit dit ni ska. Mitt förslag är att åka på lite utflykter... jätte fin och det finns ju HUUUr många hyrbilar som helst :)

Vi var på Loro parque( en djurpark) vi bodde 10 min från den vid den svarta sandstranden... :)
    Jätte mysig djurpark där man kan spendera en hel dag!

Det finns massa andra resor att åka på och man vill upptäcka landet annars är det ett jätte fint ställe att bara sola och pussas på :)

Jag önskar er en trevlig resa och jag tror ni kommer ha det JÄTTE BRA!!!

• Blivande Fru Stålhandske

Jag är uppväxt med föräldrar som avgudar Teneriffa, för att det funkar året om och bara några timmar bort. Nu har föräldrarna bytt till Thailand, de tyckte att Teneriffa har blivit för exploaterat..Haha.. Som om inte Thailand blivit det också?
    Som barn var jag där minst ett par gånger om året, och som barn är det ett finfint ställe att vara på. Vi bodde i Playa De Las Americas oftast, och det är oftast relativt fräscht, bra väder, de är turisminriktade självklart, fast inte på det där övervänliga sättet som asiatiska länder är.
    Nu har jag inte varit på Teneriffa på några år, men de sista åren var jag mest på stränderna och surfade på Las Trojas eller Vistas, strosade lite på gatorna i Los Christianos, spelade tennis på något hotell, åt middag i Los Christianos. Det tar kanske tjugo minuter att ta sig från Playa De Las Americas till Los Christianos till fots om man bor centralt vid stranden. Vilket hotell ska ni bo på?

• Theannapanna

Min man :) (gifte oss igår) och jag har varit på Teneriffa 2 gånger tillsammans o reser dit igen på Tisdag, vi älskar Teneriffa!! Vi har iof inte så stora krav, vill få ta det lugnt, vara i solen, äta gott o njuta...Teneriffa har fungerat klockrent för oss. Vi har bott (o ska bo) i Playa de Las Americas o visst finns det mycket inkastare o en del share-time människor samt många turister men som ngn skrev tidigare i tråden så lever Kanarie öarna på turism men det borde man vara medveten om när man bokar tror jag.
    Sussilady - Om du vill kan jag försöka komma ihåg att maila dig saker vi kan tipsa om när vi kommer hem :)
    Mvh Annapanna

• lenaelena

Det är rätt intressant hur man uppfattar olika resmål och länder, och hur fel man kan ha.

När jag som ung började resa så blev det Spanien. Men efter några stölder och ett försök till överfall blev det tvärstopp.
    Men på fastlandet i Spanien bortom turismen finns ju till synes fantastiska små vita vackra och trevliga byar med god mat.

Efter Tsunamin kan jag inte heller tänka mig att åka till Thailand. Jag vet att det är fånigt, men jag tänker också på sexturism och barnprostitution.

• sommar2000

Theannapanna
    Det vore jätte snällt om du kunde maila mig när du kommer hem.Om du kommer ihåg =)
    Och du GRATTIS till giftermålet.Jag önskar er all lycka

Blivande Fru Stålhandske:
    Vi ska bo på Playa de Las Americas (Sunwing Resort Fanabe)

Är det någon som har bilder/berättelse från Playa de Las americas,Sungwing Resort Fanabe eller runt Teneriffa så kan ni kanske maila mig
    syrran1995@hotmail.com

Ha det gott allihopa och TACK =)

• sommar2000

Det är vår familjs gemensamma adress

Svar på tråden Någon som varit till Teneriffa eller ska dit?