• sommar2000

Någon som varit till Teneriffa eller ska dit?

Hej

Jag och min karl åker till Teneriffa på smekmånad i augusti.Är det någon annan som ska dit eller har varit där.Skulle vilja veta både fördelar och nackdelar med stället.Vad som finns att göra etc.
    Vi ska bo i Playa de Las Americas och bo på Sunwing Resort Fanabe, men utan barn =)

• Svar på tråden Någon som varit till Teneriffa eller ska dit?
  • sommar2000

Läste att det i tidigare fanns reseledare eller tidigare reseledare som var kunnig om stället.Är ni kvar här =)

• Lucia05

Har varit på Teneriffa...... kan inte komma på så många fördelar....

• sommar2000

Vad var det som inte var bra då? =)

• Lucia05

Största nackdelen var att det kändes extremt "turistigt".
    Tyvärr var inte vädret så bra när vi var där, så det gör ju säkert att jag inte har så bra minnen från den semestern.

• putte80

Vi var där förra sommaren på samma hotell. Ett kanon hotell tyckte vi. Det finns lite att göra på teneriffa. Djurparken, vattenlandet (som tyvärr ej hade öppnat när vi var där). Tycker dock att delfin & val utflykten var lite överskattad, dom som vi åkte med föjde mest efter andra utflyktsbåtar istället för att hitta egna ställen. Kvällsshowerna på hotellet får ni inte missa, dom var helt suveräna. Låt dig inte luras av gatusäljarna som säljer billiga kameror, filmkameror mm, dessa är bara skräp. Har bilder som kan mailas om du vill ha.

• sommar2000

putte80
    Ja det vore jätte bra om du kunde maila mig.Tack så mycket :)Här är vår adress
    syrran1995@hotmail.com

När det är vår smekmånad vill man såklart veta vad som är positivt och negativt med Teneriffa.Alla uppfattar det olika, men ändå ungefär lika =)

• sommar2000

Någon annan som varit till Teneriffa?

• Fru Martin

Jag tyckte om teneriffa. visst är det turistigt, det måste man ju vara medveten om men jag tyckte som sagt om det. Aktivitetsmässigt vet jag inte, är man ute efter sol och bad är det kanon. Vi spelade mycket golf och banorna var jättebra - dyra dock!

• sommar2000

Vad fanns det för bra ställen/resturanger?

• blue83

Jag har varit på Teneriffa 2 gånger tidigare och ska dit en tredje gång i november. Tycker att det är ett ställe som man aldrig blir besviken på. Fint väder, många resauranger, underbar strandpromenad, mysiga restauranger i hamnen m.m. Som tidigare nämts så är det uppbyggt mycket kring turister, men det gör inte mig något iaf.

Vill man ha det lite lugnare och gemytligare så kan man ju alltid ta sig till grannorten Los Christianos.

Jämför man med tex gran canaria så tycker jag att teneriffa är mycket frächare och finare.

Tror att ni kommer att få en underbar smekmånad!

Svar på tråden Någon som varit till Teneriffa eller ska dit?