• Smurfina

vad skriva i gästboken?

De flesta (?) har ju en gästbok på sitt bröllop och det tänkte även vi ha. Funderar på att ha några saker som gästerna måste fylla i liknande "mina vänner"-böckerna.

Någon som har några förslag på vilka förtryckta "punkter" man kan ha i böckerna?

• Svar på tråden vad skriva i gästboken?
  • Smurfina

Lite egna förslag:

Namn: (vilken idée!)

Hur vi känner brudparet:

Vårt roligaste minne av bruden/brudgummmen:

Det här kallar vi bruden:

Det här kallar vi brudgummen:

Ööööhh.....lite knäppt kanske.....kommer inte på något bra!

• isa_1

kanske något pinsamt som bruden lr brudgummen har gjort

• Smurfina

Ja, lite pinsamheter är ju alltid kul att få till

hmmmm....hur ska man få till det att det gäller antingen bruden eller brudgummen (de flesta känenr ju bara den ena)? Ska man skriva brud/brudgum? Är det tillräckligt tydligt?

• isa_1

tycker att du kan skriva så.

Pinsamhet som brud/brudgumm har gjort.

Detta visste du inte om bruden/brudgummen

• Lapinette

Vi gjorde vykort som gästerna fick fylla i och lägga in en slagsbrevlåda - Weddinbox. Dessa kort kommer vi att klistra in i vårt fotoablum från festen.

- Ett speciellt minne från detta bröllop?
    - Ditt bästa minne av bruden/brudgummen?
    - Vad kommer brudparet att göra om 5 år?
    - Bästa rådet till ett långt och lyckligt äktenskap!

Vi fick många trevliga och roliga svar som vi låg och läste på morgonen dagen efter bröllopet - vår första morgon som gifta.

• isa_1

Lapinette
    de va bra.Vi ska ju gifta oss i hemlighet.
    Men efter nån vecka så tänkte vi ha en fest med band o mat.Tänkte också skaffa en gästbok som de får skriva i

• Lapinette

Ville ha ett minne men vet att en gästbok utan frågor så skriver typ hälften av gästerna - Lycka till och grattis! vilket är trevligt men inte direkt något minne. Sen älskar jag att göra fotoalbum så då var lösa kort bättre. De kan jag klistra in vid den personen som har skrivit. Köpte papper i olika starka färger som gick ingick i vårt färgtema.

• isa_1

Lapinette
    du är duktig du
    och tack ska du ha

• lena35

Jag hittade en bröllopsbok eller album kan man säga på Bokia. Helt klart att rekommendera, det var förtryckt precis som någon sa "mina vänner" - böckerna. Sedan fanns det plats för fotografier och vi har gett värdparet i uppgift att ta kort på gästerna medans vi blir fotograferade så det passade oss perfekt!!! De ska använda en sådan där gammal Polaroidkamera så gästerna får sätta in fotografierna direkt!

• isa_1

lena35
    helt perfekt.Får springa upp o kolla på en sådan.
    tack

• lena35

Ett till tips är att ofta har de samma saker på Åhlens som på Bokia.. och Åhlens är billigare kan jag säga....

• isa_1

lena35
    ja de kan man säga.Men vi har inget åhlens här.Utan då får jag åka till skövde och de är 3 mil.Så jag tjänar nog att gå upp till bokia

• Smurfina

hmmm...sen finns det kanske på nätet någonstans och då blir det ännu billigare.

Att låta dem skriva på vykort elller lappar var en bra idée. Då kan varje "grupp" som blir fotade tillsammans få varsinn lapp med rubriker på...

Tror att det kan bli bra. Bättre än att jag ska sätta mig och skriva "rubrikerna" för hand i boken...

och så kan de inte kika vad alla andra har skrivit och sedan skriva samma sak...*S*

Svar på tråden vad skriva i gästboken?