• viktualia

Nu har jag gjort det igen...

OJ!! vilket coolt jobb! är det dig man frågar när man för åttionde gången grubblar över vilket vin som passar till vilken mat... en ständig fundering i mitt liv...

Oslo är f ö inte mer än 25 mil från där jag bor till vardags... men från det till att släpa sig dit... hm... det har inte lyckats än..

• viktualia

jobbar du på nån krog eller på nån vinfirma av något slag? nyfiken värre!

• viktualia

nu glider vi snart in på sidan 100....

i nästa liv ska jag bli gourmetkock och möjligen sommelier... i det här är jag just nu konsult i samhällsvetarbranschen... kanske läge att konsultera dig när det är dags att välja vin till bröllopet... (annars brukar jag lita på Allt om Mats vinbetyg och matchningar mellan mat och vin...känns proffsigt och tryggt på något vis...) Men som sagt... det vore skoj med mer kunskap på området, fast det handlar väl om att prioritera sånt... hm... tydligen dåligt med det...

.... så här mitt i sommaren blir det dock mer öl i min värld... och då måste när jag ändå är i farten säga att det finns en öltillverkare som gör många goda ölsorter... Slottskällan i Uppsala! Något för den som gillar annat öl än Pripps blaskiga...

...näe... nu ska jag slita mig från datorn ett tag och dra och handla mat inför helgens tjejhelg på kompisens ö i Roslagen.. (inget vin, kompisen är gravid..)

• viktualia

nu ska jag vara datasupport åt en kompis och sen blir det skärgården!

sköt om er! och tack för att ni finns och bidrar till underhållningen!!

• viktualia

Stackars Zozo!!! Känner med dig... hoppas att barfrågan löser sig..

Själv har jag gått in på BT från via modem hemma hos svärisarna - man är ju beroende... Ska snart dra på släktpartaj och kan inte mer än skicka några stärkande kramar!!!

Kommer nog inte in igen förrän på torsdag. Heja heja Zozo!! Du ska se att krånglet löser sig!!

Hej på er allihop!
    /semesterglidaren.... vars sista semestervecka nu har börjat.... Västkusten here I am!!!

• viktualia

semesterglidaren glider förbi.... snart är det slut på min semester... snyft... börjar jobba på måndag....

ska läsa tråden noga nån annan gång än nu via modem...

• viktualia

Tjoho!!!

Nu är jag tillbaka vid hemmadatorn. Fredag idag... exakt 3 månader till vårt bröllop!!! Bara det är värt att fira!
    Tyvärr får jag fira att semestern är slut... hur man nu firar sånt?!? För på måndag börjar jag jobba igen, back to work och givetvis även BT! Hoppas att jag inte är ensam här då!!!

Nu har vi haft vigselsamtal med prästen också, han är dessutom min gamla barndomskompis! Så nu har vi störtbra koll på "attgöra"-listan! Har dessutom pratat med folk som gift sig innan och har nu ganska bra koll på vad som ska göras och hur. Nu är det bara att det SKA göras också!!! fniss fniss....

Ska vara gäster på bröllop nästa lördag och det blir nog bra för att få fart på min m2b... han tror att det är farligt att börja i god tid... hm...varför vet jag inte.. tur att min kompis/vår präst påpekade att vissa saker borde fixas så snart som möjligt!!

• viktualia

växlande molninghet....tillbaka i min pluttstad.... har fått ja från sångsolist som dessutom kom på en smart lösning på "kompfrågan".... hon påminde mig lite diskret om att min ingifta morbror är konsertpianist... inte sjutton tänker jag på sånt hela tiden heller... ha ha ha

en annan bra grej är att jag har övertygat min m2b om att vi ska gå och "titta" på en vigsel i kyrkan där vi ska viga oss. känns bra att ha sett och upplevt kyrkan i skarpt läge så att säga... en avlägsen bekant gifter sig om två veckor så då går vi och tittar....

Jessie... hoppas du fick en superunderbar dag igår!!

Och till er andra... imorgon äntrar jag jobbstolen minsann....

• viktualia

nu har jag landat på jobbstolen.. men det verkar jag vara ensam om...både här på BT och på jobbet... fikar framför datorn och tycker synd om mig själv!!!

• viktualia

Zozo... du är på väg in i skarpt läge och jag förstår hur det känns... men tänk så här: Alla vill ju att bröllop ska bli bra så de kommer säkert att göra sitt bästa och sköta sig ordentligt!!!

men fruL kan säkert bidra med nån personlighet för att lugna den vanliga Zozo... hi hi... hon brukar ju vara generös!

själv är jag i läget att jätteplaneringsattacken borde komma igång snart... ska bara övertyga herrn om det också... men lyckas nog efter den kommande helgens bröllop!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...