Inlägg från: fruSolli |Visa alla inlägg
  • fruSolli

rinande ögon

jag behöver verkligen hjälp och råd.
    min ögon bara rinner och rinner ibland. sabbar eventuell make-up och jag får torr och sprickig hud kring ögonen -AJ!

läs allt säg inte pollen! för jag får samma problem året runt! läkarna vägrar at göra nått och att hjälpa mig.
    ja det är skitjobbigt på vinterna när lgonen blir alldeles blöta så de känns som de ska frysa till is :(

det går kasst med smink såklart och jag kan se ut som en panda efter en stund. om jag får säga det själv är jag rätt så bra på att sminka mig med det är så trist när man laggt ner 1timme på det och sedan rinner ögonen så det förstörs på engång.
    jag vill ju kunna sminka mig på bröllopet utan problem!
    jag får problem också utan smink så de kan ju utesluta en allergi mot smink.

har fått ögondroppar av läkare som ska dämpa allergiska reaktioner men de hjälper ingenting. den enda läkare jag pratade med vägrade att behövdla mig för det är bara pesionärer som har sånna problem och iten 20åringar =(

jag känner mig less och uppgiven, vet inte vad jag ska göra. vill kunna vara fin på bröllopet!!!!
    snälla hjälp

• Svar på tråden rinande ögon
  • fruSolli

kan ju ändå prova en nickelfri mascara, borde ju inte bli värre. vilka märken ska man undvika/köpa?
    har inga övriga allergier och har aldrig reagerat på nickel förut vad jag vet.

nä vattenfast funkar inte. tänk själv på när du gråter, ögonlocken blir dyngsura på ovansidan av all tårvätska och ögonen kliar och svider.
    har man kajal , ögonskugga eller foundation så blir de utkletat på nolltid! :(

• fruSolli

behöver mer tips och råd! :)

• fruSolli

jag sminkar mig jätte sällan, dels av att jag ahr det här problemet men mest av lathet.
    kanske blir en gång i månaden. så jag har varit utan i längre perioder.

min ögon är rätt så hängiga, när jag har ögonen öppna ser man knappt över ögonlocket, huden under ögonbrynet ligger över. det är ju lika mycket kajalen och ögonskuggan som kletas ut som maskaran.
    när jag gråter eller när ögonen rinner blöts hela ögonlocken. det är ju därför det är ett helvete på vitern för att ögonlocken blir dyngsura med tårvätska -blött och kallt.

det är irriterande för börjar ett öga rinna så tar det kanske 1-2timmar innan det slutar.

vilka mascaror ska jag prova?

• fruSolli

jag har varit till läkare och kollat trycket i ögonen för ett annat orosmomet. det var normalt.
    frågade efter att prata med ögonläkare om problemet men de enda jag fått höra är att man inte har sånna problem när amn bara är 20år och att de bara behandlar äldre människor. i frågan om allergitest så har de inte trott på mig och tyckt att eftersom jag inte har någon som helst misstanke om vad jag skulle kunna vara allergisk mot så går det inte att göra pricktest eftersom de inte vet vad de ska testa.
    jag har glas ögon och haft de sedan jag var 6år byter när det behövs och var bara ett par månader sedan nu så de kan itne vara att de är fel styrka på dem

Svar på tråden rinande ögon