• Jenny-Maria

Juni 2007

Är det fler som ska gifta sig då? Detvore kul att veta hur det går för er i planeringen?

• Svar på tråden Juni 2007
  • majka

Vi ska gifta oss den 2/6-07. Bokat kyrka, solist och festlokal. Tittat på brudbukett och klänningar på nätet. Det är så mycket man ska tänka på så man blir snurrig i huvudet. Sen känns det som man är lite för tidigt ute... Min blivande man säger till mig att jag ska lugna mig, har så mycket ideér och vill så mycket.

• Desperate2bewife

Jag hänger på! Gifter mig 070616. Vi kommer att gifta oss utomhus med präst. Hon är en vän till oss så det känns som om det kan bli personligt och bra. Sen beger vi oss hem till oss för att äta i trädgården. Blir partytält på baksidan av huset, pyntat fullt med lupiner och grönt, ljuslyktor på borden och god mat.

Först hade vi bokat in oss på en flott restaurang som till slut blev alldeles för dyr för oss. Inget ingick, allt kostade extra. Så vi gick ner i standard på hela bröllopet, men tror inte det blir sämre för det!

• Carmita

Idag har jag bokat om kyrkan till den 16/6-07 då vårt tidigare datum krockade med min brors student. Vi har också tittat på festlokal men den var alldeles för dyr. I vilken typ av lokal ska ni alla juni brudar ha er bröllopsfest i??

• Desperate2bewife

Carmita: Vi fick oxå anpassa oss efter en student, ville eg ha bröllopet den 8/6 för att vara säker på att syrenerna blommar, men vad gör man?

Vi kommer att vara hemma i trädgården vid vår fest! Hade först en restaurang bokad men ack vad dyrt allt blev! Så vi tänkte om.

• abkn

Vi har hyrt en bygdegård från fredag morgom till söndag kväll.
    För priset av 4000 kr.
    Då finns allt det här på plats i käket:
    3 st kylar och 1 frys i halvformat
    Diskmaskin
    Spis och ugn
    2 st microvåsungnar
    Kaffebryggare
    termosar
    Glas
    Tallrikar
    Bestick kaffekoppar

Det som finns i övrigt är:
    Kapprum
    Toaletter
    Lokalen rymmer 120 personer
    2 andra rum ett som jag ska ha som bufferum & det andra ska jag göra till lekrum åt barnen.
    Massa bord och stolar.

• future mrs B

bestamt mig for min klanning nu,ska betala deposition till helgen!!! e sa nojd med den!!! grat nar jag provade den...

• Tessi80

Vi gifter oss 070616. Har bokat kyrka och festlokal. Är klar med gästlistan och har bestämt menyn.
    Mina brudtänor har tackat ja oxå....
    Är nervös fast det är så långt kvar, ska bli sååå kul!

• Hanna76

Är det någon mer än jag (vi) som gifter sig den 6 juni?

• Mandapanda

Vi ska också gifta oss 070616! Det verkar vara ett populärt datum.

Kyrka och präst är bokad och så har tärnor och marschalk tackat ja. Festlokal är på väg att bokas nu i dagarna och så har vi frågat vår kompis som är florist om hon vill göra bukett osv. och det ville hon gärna.

Det känns som om vi kommit en liten bit på vägen. Det är ju så roligt att planera!

• sofiass

Vi gifter oss också 16/6-07, får man vara med i eran tråd?

• *S*

Ja vi ska också gifta oss i juni 2007 närmare bestämt 2 juni kl 15:00 i Täby Kyrka. Är nervös när jag tänker på att gå in i kyrkan när alla sitter där,,, usch, läskigt. Men kul såklart. :)
    Vi har bokat festlokal ska nog åka till Mauritius, har präst, fotograf. Vet tema har sett en fin klänning men inte prövat någon. Så det känns som man har kommit en bit eller har lite koll men när man läser allas andra så tycker man ju att man inte alls ligger bra till.. men det är långt kvar!!

Svar på tråden Juni 2007