• Anna2006

Dyra ringar

Jag har köpt en ring för 34,000 SEK. När jag läser alla andra trådar här på BT så verkar det om de flesta inte spenderar i närheten av så mkt. Är det ngn som har spenderat mkt pengar på ringen och hur känner ni inför detta?

Jag har köpt en 0.89 carat diamant och jag bara älskar min ring. Har bott i USA i nga år och här är "regeln" att ringen ska kosta 2-3 månadslöner för killen. Har nog blivit "smittad" av mina kompisar.

Jag är orolig för att folk hemma kommer att tycka att min ring är bling-bling i jämförelse med de ringar jag har sett här på hemsidan.

Ngn annan som har en traditionell diamantring som är lite dyrare?

• Svar på tråden Dyra ringar
  • viktualia

här är en traditionell svensk typ: vi har köpt ringarna tillsammans. har samma modell på förlovningsringarna, släta i guld. min vigselring kommer bli en till i samma modell. pris..hm... runt 1500 kr/styck har jag för mig...

Bara man trivs med så är det väl som vanligt, smaken är som baken! Men min klädstil och livsstil i övrig har väldigt lite gemensamt med bling bling.....

• LAwoman

Jag får alltid tänka extra innan jag skriver om värde på vårt bröllop, klänning, ring mm här eftersom det verkar uppröra så många. Helt plötsligt ska man skämmas för att man har råd med ett stort bröllop :/

• Heidegger

Våra ringar kommer totalt gå loss på 20 000. De ska vi (förhoppningsvis) bära hela livet och vi lägger mycket hellre pengar på ringarna än på klänningen, nån "fancy ride" eller dyra hyrkläder till honom.
    Hade jag haft en massa cash som LAwoman hade lagt en rejäl slant på båda.:)
    Dessutom älskar jag vackra smycken och tycker om att vara elegant.

• Duchess

Har man gott om pengar så är det väl inte alls konstigt om man väljer att lägga en rejäl slant på sitt bröllop. Det är tråkigt med missundsamhet.

• Heidegger

vilket man såklart kan vara utan dyra ringar. Men för mig känns det viktigt, inte priset i sig men att de är handgjorda av en guldsmed som vi gillar, egen design med perfekt färg, form, tyngd och allt det där.

• Heidegger

Kör på LAwoman och ignorera höjda ögonbryn. Alla har vi olika förutsättningar i olika sammanhang, dina verkar vara goda just i det ekonomiska. Gläd dig för det utan att skämmas.

• A+P=sant

Appropå ingenting men vart tog TS vägen?

Hur som helst. Jag har en ganska enkel ring med en sten på 0.90c. Det är dock en rubin så jag vet inte riktigt om det går att jämföra, en diamant i samma storlek och jag hade fått leva på vatten och hårt bröd i flera år (det hade gått det också, men det var en rubin jag ville ha till min älskade sambos lättnad...). håller med ovanstående, varför ska man skämmas för att man har råd till det där underbara stora bröllopet som man innerst inne drömmer om? Jag kommer inte skämmas den dagen.
    Alla mina bekanta har helt släta ringar och möjligtvis några få små diamanter i sina vigselringar. Min förlovningsring fick säkert en och annan att reagera, men jag älskar den och skämms inte överhuvudtaget för den.

• Mitt hjärta är hemma

Det är väl inte fult att ha råd med en dyr ring!??!? Inte heller fult att "ta sig råd", man kanske avstår soffan till förmån för ringen eller vad som helst. Det viktiga är ju att det känns rätt, sedan om den kostar 1 000 kr eller 100 000 kr är väl totalt oväsentligt?
    Min ring kostade som två månadshyror på lägenheten. Även om vi båda tyckte det var alldeles förfärligt och chockande mkt pengar så blev det den. Utslaget på alla år man skall ha den är det inte så mkt.
    Fattar inte att folk ska få för sig att skämmas över sina dyra ringar. Oödigt. Jag skäms inte över min dyra ring, jag är stolt över att ha så fint på min hand.

• Sanasol

Stora stenar i all ära, men jag väljer kvalitet framför "kvantitet". Själv har jag en 0.4 princessa och 14 0.02 ct i min vigelring River/VVS med mkt god slipning.

Dyrt? Ja, många skulle säkerligen storkna. Men varför ska man hålla på och berätta för alla vad allt kostar när folk i detta land inte tål att höra det?

• Mitt hjärta är hemma

Fast vet ni, jag har faktiskt inte sett särskilt mkt påhopp på folk här som har dyra ringar. Det är mer att de med dyra ringar försvarar sin rätt att ha det, med näbb och klor, men det är egentligen ingen som sagt något annat.

Svar på tråden Dyra ringar