• jenwal

Ni som slutat med p-piller

Ni som har slutat med p-piller och andra hormonbaserade preventivmedel, vad har ni valt istället? Själv funderar jag på att sluta och börja använda pessar. Har läst på om det och det verkar bra. Vad använder du?

• Svar på tråden Ni som slutat med p-piller
  • Pumpkin

Jag hoppade av p-piller för ca en månad sen och har börjat med pessar/kondom istället. Funkar hur bra som helst och jag mår toppen!

• Pumpkin

Men glöm för guds skull inte det spermiedödande medlet om du ska köra med pessar (vilket jag tycker att du ska göra )!

• Lena+Mattias=sant

Slutade ed kondom för typ ett halvår sen för sexlusten var i botten och saker helt enkelt inte var som det skulle. Kör med kondom, det funkar fint. Man slipper en massa klet oxå ;)

• physalis

jag använder persona p-dator sedan 2 år tillbaka!

• Lena+Mattias=sant

Hur gör ni när den säger att det är hög risk/chans för att bli gravid och ni inte vill bli det?

• Fru September-06

Då blir det kondom! Just nu kör vi med kondom hela tiden (har gjort sen i oktober när jag slutade med p-piller) då p-datorn tar ett tag att ställa in sig på min menscykel.

• physalis

kondom, som sagt. Det är inte så jobbigt, och det händer inte så ofta att vi behöver använda kondom, kanske 2 ggr i månaden.

Svar på tråden Ni som slutat med p-piller