November
Fler som ska gifta sej i november? Här kan vi samlas och LÄNGTA! =O) Dela tips och idéer, se hur långt vi hunnit i planering osv...
Fler som ska gifta sej i november? Här kan vi samlas och LÄNGTA! =O) Dela tips och idéer, se hur långt vi hunnit i planering osv...
Hej!
Vi gifter oss den 11 november. Men det verkar vara få som gifter sig i november? Eller har ni kanske inte hittat tråden?
Magnda84: Hur går det med planeringen? Hur långt har ni kommit?
jalf: jaadu, hur lång vi kommit i planeringen...händer inte så mycket men vi ska försöka få ut inbjudningarna snart.
igår fixade vi i alla fall värdpar. känns bra att dom två vi frågade jätte-gärna ville ställa upp. skönt att ha två som man verkligen litar på och trivs med. VIktigt tycker jag.
Här är en till som gifter sig 11 november! Det börjar ju faktiskt att närma sig nu...
Hur långt har ni kommit i planeringen? Klänning, skor, tiara, halsband, kostym till lillkillen är klara. Och kyrka och festlokal. Igår blev det klart att vi får låna en jättebra musikanläggning.
Vad ska ni ha för klänningar? Jag har en Maggie Sottero, Marni. Hoppas jag inte fryser ihjäl bara! (har inte tänkt ha nåt över...)
När har ni tänkt skicka ut inbjudningarna? Vi hade tänkt efter sommaren, slutet av augusti ungefär, är det för sent tro?
Nu får vi hålla liv i den här tråden tjejer!
Hej!
Vi har beställt klänningarn från Kina till mig och våra 2 döttrar. Jag behöver göra lite justeringar på min över bysten.
Jag vet inte vad jag ska ha över klänningen. Risken finns ju att det är rätt kallt i november. Var inne i stan igår och hittade en fin sjal på KIK som skulle vara fin till, men jag har inte bestämt mig. Sedan vet jag inte vad jag ska ha för smycketn, om jag ska ha tiara och/eller slöja. Svårt det där!
Mannen ska ha sin snygga savrta Tigerkostym antagligen med tillhörande svarta väst, vit skjorta och svart eller röd slips.
Vi har bokat festlokalen och kyrkan. Och ringer runt till olika carteringfirmor nu. Har tänkt att ha buffé. Antagligen en 3-rätters.
Drickat till festen är klart. SAmbon var i Tyskland förra helgen och handlade.
Jag ska göra trycksakerna själv, tycker att det är jätteroligt att pyssla med sådant, men lite krånligt att få rätt saker på rätt sidor i festprogrammen osv.
Inbjudningarna skickar vi nog ut i slutet av sommaren tror jag. Funderar på att sätta OSA ca 1 okt eller lite tidigare. Vill helst ha det så tidigt som möjligt så man slipper stressa sedan med bordsplaceringar osv...
Min ring har jag hittat men vi väntar lite med att köpa den.
Var ska ni gifta er? Vi ska gifta oss "hemma" i Bohuslän. (vi bor i Stlhm nu)
Vilka är ni? Berätta lite...
Jag är 28 år, sambon är 32 år och vi har två underbara tjejer.
Jag är 28 och sambon är 31, vi har en son på 3,5 år.
Vi gifter oss i Vallentuna kyrka, och har festen i en lokal vid kyrkan. Det blir buffé, troligtvis beställd från en ica butik i närheten. Då lägger de upp allt snyggt på en planka, och man behöver inte ha personal för att fylla på faten.
Jag har tittat en del på ringar, och det blir troligtvis en Signo B003, från vigselbutiken.se
Vi ska nog också byta förlovningsringarna för att matcha vigselringen.
Jag har en tunn sjal till klänningen, men den värmer ju inte direkt. Men jag tror inte att vi ska vara ute så mycket... M2b kommer att köpa en ny mörk kostym, med vit skjorta och vinröd slips.
Inbjudningarn ska jag göra själv, har beställt papper och stämplar från Panduro, det ligger hemma och väntar...!
Å va roligt att nåra fler får min tråd att leva vidare! Skojjigt skojjigt!
Lite om mej... Jag är 22 år, min sambo 24. Bor utanför Örnsköldsvik. Vi gifter oss den 18 november, här utanför Övik.
Kyrka, festlokal och präst är bokad. Värdpar är fixat. Vi kommer nog att skicka ut inbjudningarna i juli. Vill hålla det hemligt för våra vänner tills dom fått inbjudan, och det blir svårare och svårare. Tror inte det gör så mycket om inbjudningarna kommer redan då. Inbjudningskorten kommer jag att göra själv, köpte papper för två veckor sedan, börjar nog pyssla med dom snart! =O)
jag kommer troligtvis att ha lång ärm på klänningen. har kikat lite, men inte bestämt ännu vad för klänning det blir. här uppe kan det ju va rätt kallt i november. hoppas det kunnit komma snö!