• skönheten

heltäckande foundation....!

behöver er hjälp och erfarenheter av det bästa heltäckande foundation ni provat? vad tycker ni om colour adapt max factor?

• Svar på tråden heltäckande foundation....!
  • skönheten

hjälp mig snälla...!

• maljor

har haft den förut men tyckte inte att den var heltäckande... iaf inte på mig..

• JAKF

När jag vill ha en riktigt täckande foundation använder jag Maybelline Mousse Foundation (eller vad den heter..hehe). Ligger i en burk.
    Mycket fint resultat! =D

• Jisen

Jag har använt foudaton från make-up store. Har funkat skitbra för mig!!!

• Modestie

nix color adapt är inte heltäckande.

• Magnetic

Jag har inte provat själv, men vet att MakeUp Store har en heltäckande foundation, som är i ganska fast form, på burk. Dansare och andra som står på scen brukar använda den, den sitter ganska "hårt" och står emot svett osv och är täckande.

• katariina

Joe Blasco har en jätte bra heltäckande foundation (kostar runt 350-400kr), den e mycket bättre än make up stores foundation (kostar bara 210kr, men är inte heltäckande och passar inte torr hud)... :)

• Bröllopstokiig

Jag kan absolut rekommendera Covermark foundation, helt suverän om man vill ha heltäckande. Kan kännas rätt tjock o lite trögflytande, men kan blanda den på handen innan så att den blit mer lättarbetad. Man ska ta ytterst sparsamt av den när man använder den! Räcker länge o är det bästa för att täcka även mindre områden där man har finnar, rodnad, ärr eller vad det nu är.

• Modestie

Ska svara mer. Har testat Joe Blascos foundation i burk och den är superheltäckande. Rekommenderas dock inte för varma dagar då den innehåller vaxer som gör att den fort blänker på huden. Är man lite fet blir det lätt "smöreffekt". Make up store har en liknande produkt, studio foundation som ska vara bra. Har känt på den på handen och den är också vaxig samt täcker bra. Själv hatar jag den tjocka vaxiga känslan särskilt på sommaren och sådana produkter är dessutom rätt portilltäppande ska man ha klart för sig. Tycker dessutom ansiktet kan se rätt "livlöst" ut med heltäckande produkter, men det är ju en smaksak. En billig variant är dock Lumenes nya doufoundation på flaska där man blandar täckninsförmågan själv. Blandar man den inte alls, blir den heltäckande. Har inte provat den, men har läst att den verkligen täcker allt om man inte blandar den

Svar på tråden heltäckande foundation....!