• dahlis

Kristianstadbrudar - ny tråd igen...

Jaha, så blev det en ny tråd igen....

• Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...
  • Min-Ah

Gumsigos!

Vi hade klädkod: Valfri

• Grisaknorr

Om jag nu får hoppa in med mina bröllops drömmar Så skulle jag sätta Valfritt, gärna ljust

• Gumsigos

Min-ah hur kom de klädda då?? Vill ju ändå att de ska komma välklädda :S

Tyckte min bror kom osmakligt klädd till min systers bröllop, kavaj o gammal urtvättad skjorta som inte matchade nånstans, ingen slips :(

• Min-Ah

Gumsigos!

De flesta kom ju finklädda. Klänning, kavaj/kostym, sommarfina etc.
    Var ingen som kom "opassande klädda" precis! Ingen som "utmärkte sig" åt det sämre/dåliga hållet i all fall!

Men vi brydde ju oss inte så jättmycket om det utan resonerade som så att om folk klär sig så de trivs, så mår alla bra!

Är ju jobbigt att "klämma in sig" i värsta finstassen (frack, galaklänning....) och känna att man inte riktigt trivs (vissa älskar ju förstås sådant).
    Gå och känna sig stel och obekväm och svettas järnet!

Vi tyckte det var bra att skriva valfri klädsel, så fick folk själva bestämma om de ville ha galaklädsel eller något lite lättare och fint med mera avslappnat.

• Min-Ah

Vi resonerade också så att om vi skrev valfri, så slapp folk på något sätt "känna tvång" att gå och köpa sig en massa dyra, superfina kläder!

Skall man gå på mer än ett, ja kanske flera bröllop en sommar, så är det inte alldeles jättelätt att hitta kläder (och ha råd med det, heller ).

• Min-Ah

Huvudsaken, ansåg vi, var ju att gästerna (och brudpart, givetvis) skulle ha KUL och TRIVAS.
    Inte deras kläder, hihi!!

• Eruraina

Min-Ah:

Ja, visst låter det vettigt... och så osatiden typ 2månader innan, så har man god tid på sig med bordsplacering och annat smått och gottt :) Måste bara komma på hur jag skall göra med inbjudningarna...

Vilka hade ni anlitat för er mat på bröllopet?

• Gumsigos

Vi kommer att göra den mesta maten själva genom att förbereda allt som går, sen kommer serveringspersonalen bara att stoppa det i ugnen o servera.

• Cellini

Ni Kristianstadbrudar kanske kan tipsa mig om en bra frisör i Kristianstad?
    Vem har ni t ex valt?
    Det gör inget om de är lite dyra, bara de är duktiga!

/Cellini

• Eruraina

Cellini :

studio capelli är duktiga

och diva är med duktiga

Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...