en vänlig grönskas rika dräkt?
Kan man ha denna psalm på ett bröllop i 19 augusti? eller är det för mycket försommar?
Kan man ha denna psalm på ett bröllop i 19 augusti? eller är det för mycket försommar?
Vi ska ha:
En vänlig grönskas rika dräkt
och
I denna ljuva sommartid
Popis : Det ska vi också :)
Jag håller med om Blott en dag! Begravning så det skriker om det! Hjäälp!
Ok....
Jag förknippar iallafall inte Blott en dag med begravningar,
men det kan bero på att jag aldrig har varit på en begravning å jag vet inte om det är så vanligt att sjunga den i Finland på begravningar. Vi e ju lite olika vi svenskar å finnar
KÄNNER NI TILL " GUD SE I NÅD TILL DESSA TVÅ..." ???? Den e jättevacker...
unelmia
Jag har inte hört "gud se i nåd". kan du kanske texten? skulle bli jätteglad om du vill lägga ut den här, då jag försöker vara lite kreativ med mina psalmer... :)
Physalis - den psalmen finns med (överst) på min länk till www.vigselringen.com/
Gå in på musik och sen psalmer så dyker den upp direkt!
Psalm 201, En vänlig grönskas rika dräkt fast med vigseltext...
Fick den av prästen, han hade haft den på en annan vigsel, men nu har jag lagt bort den är jag rädd... (lagrar ju allt på datorn numera)
ÄR DET NÅGON SOM HAR DEN????
Vet inte vilken det är men det finns en vigselvariant på "I denna ljuva sommartid" som heter "Till man och kvinna gjorde han"
Den har jag, tack endå!
Ingen orsak! Hoppas du hittar den andra!
Vi ska ha "en vänlig grönskas rika dräkt" den 26 augusti, det blir urbra!
Det ska jag me ha och den blomstertid nu kommer melodin fast med en annan text
På bröllopsdag ber vi. Då känner ju folk igen melodin iaf och kan sjunga med ändå..
Jag gifter mig den 19/8 med och ska ha den
Jag måste bara fråga heter den en vänlig grönskas rika dräkt eller sommarpsalm, någon som vet?
CicciL
Ska oxå gifta mig den 19/8, vart blir det av?
Vi ska gifta oss i Karlskrona, för jag har anknytning dit, annars bor jag i Sthlm city. Ni då??
Bor i gbg men ska gifta oss i Strömstad 20 mil norr om gbg. Blir lättare så, brudgummens familj bor där och de var där vi träffades.
Här får ni alla psalmer!En vänlig grönskas rika dräkt har psalmnummer 201 och I denna ljuva sommartid har psalmnummer 200.
Klickar ni på psalmnumret så kan ni även höra musiken till psalmerna. Mycket Nöje!
www.svkyrkanvanersborg.com/vigselj.html