• Afrodite_06

Reductil - där man FÅR göra misstag !!

Hejsan alla glada !!

Skapar en ny tråd där man både FÅR lyckas o misslyckas.

Går på reductil sedan 5 veckor tillbaka och har sammanlagt gått ner ca 8 kg.

Vägen är ju, som de flesta vet (tyvärr inte alla) lite krokig ibland och då behöver man lite stöd, peppring och råd.

Mitt första mål är att gå ner lite till mitt bröllop i oktober, men främst är mitt mål att lära mig leva sunt o få en bättre hälsa o med tiden inte behöva stödet av pillret. Eftersom det inte är helt utan biverkningar, är det ju inget jag vill stoppa i mig i evigheter.

Vad har ni andra för mål, tankar, idéer och hur går det för er ??

• Svar på tråden Reductil - där man FÅR göra misstag !!
  • Blivande Fru Stålhandske

Afrodite:

Jag har inte någon övervikt, men brukar ändå läsa Reductil trådarna sent på nätterna även om jag inte har något med det att göra..

I den förra tråden där du tappade behärskningen totalt och tog väldigt illa upp av några förmaningar som några andra vänligen delade av sig till dig, så uppfattade jag det som utomstående som att du verkligen övereagerade.
    Jag tror inte alls att de menade något illa, och de bad ju även om ursäkt för att du kunde ha uppfattat det fel.

Känns lite lågt att starta en ny tråd bara för att du uppfattade något fel. Nu kommer ju inte någon från den andra tråden våga säga någonting i denna..

Men det kanske är det som är meningen?

• Stella Tuvstarr

Jag läser också reductil-trådarna ibland eftersom jag funderar på att fråga min läkare om det skulle vara nåt för mig,

och Afrodite_6
    jag tycker faktiskt inte alls att du överreagerade, om du blev sårad så har du rätt att säga det och även starta en egen tråd! Ett sånt här forum är väl till för att peppa och stödja varandra - inte döma någon som kämpar jättehårt för att nå sitt eget mål. Snedsteg och små misstag är mänskligt, och dessutom förståligt med tanke på hur diskriminerade vi överviktiga är ute i samhället. Vi kan inte bara sluta äta mat - som rökare kan sluta röka eller alkoholister kan sluta dricka alkohol!
    Vi kämpar mot det värsta missbruket av dem alla, och förhoppningsvis kan vi kämpa tillsammans :)

• Afrodite_06

Blivande Fru Stålhandske:

Du har helt rätt . . .
    Klart att man får tycka till, det är ju det forum är till för.

De som vill, nya o gamla, är välkomna till denna tråd.
    Men ämnet är att man FÅR göra misstag och det var inte ämnet i den andra.

Vill att man ska kunna skriva om sitt vardagliga liv och i det ingår både framsteg och misstag.
    Det är där vissa av oss behöver varandra !!!

Ett tips . . vill ni fortsätta prata vidare om mina reaktioner i förra tråden, så kan man ju starta en tråd om det ämnet.

Här ger vi varandra positiv kritik o energi !!

• Afrodite_06

Stella Tuvstarr:

Tack för ditt inlägg . .

Klart vi ska kämpa tillsammans, det är så skönt att kunna skriva av sig och få förståelse, av personer i liknande situationer.

Håller helt o fullt med dig om att det inte är ett enkelt missbruk vi har.
    Svårt att sluta äta helt, som du säger.

• Blivande Fru Stålhandske

Okej, då förstår jag. Fick uppfattningen att detta var en slags hämnd-tråd, men så var tydligen inte fallet! Då ber jag om ursäkt!

Lycka till med att motstå alla frestelser, och lycka till med ert nya liv!

• beccan

Hej på er!
    Brukar läsa Reductiltrådarna med jämna mellanrum, vill gärna testa själv men tyvärr får jag nog inte ut dem från läkaren. Väger 75kg och är 170cm lång, alltså inte mycket överviktig. Men jag har provat allt och då menar jag ALLT i vk

• beccan

Hej på er!
    Brukar läsa Reductiltrådarna med jämna mellanrum, vill gärna testa själv men tyvärr får jag nog inte ut dem från läkaren. Jag 15 jobbiga överviktskilon som jag inte blir av med!
    Jag har provat allt och då menar jag ALLT i viktsyfte!!! Cambridge, atkins och tallriksmodellen och ger alltid efter godissuget! Har kollar runt på nätet på skumma eu-aepotek men vågar inte beställa, har ni någon erfarenhet av dem?

• summerbride

Hej hej!
    Nu har jag ätit Reductil i 3 veckor och gått ner 5 kg :) Det känns otroligt skönt! Jag ska träffa min läkare nästa vecka och kolla blodtryck osv. Ska då även diskutera om jag kanske ska gå upp till 15 mg.
    Hur går det för er andra? Även om det går lättare att gå ner i vikt nu än innan så behöver man ju peppning och stöd från andra i samma situation. För visst är det fortfarande jobbigt ibland..

• Fru Abramsson

Hej!
    Jag har varit hos läkare och kontrollerat min ämnesomsättning. Får svar på fredag.
    Om jag ej har fel på ämnesoms kommer jag att rådgöra med min läkare ang R.
    Hur lång tid tog det innan ni kunde börja med R??

• Afrodite_06

summerbride:

Jättebra ju !!!
    Mår du bra o så ?

Själv står jag still just nu (brukar göra det en viss vecka i månaden) men det kommer nog igång strax igen.

Fru Abramsson:

Skönt att ha varit iväg va ?
    Du får berätta hur det går.
    Jag började med R direkt dagen efter jag varit hos läkaren.

Svar på tråden Reductil - där man FÅR göra misstag !!