• Afrodite_06

Reductil - där man FÅR göra misstag !!

Hejsan alla glada !!

Skapar en ny tråd där man både FÅR lyckas o misslyckas.

Går på reductil sedan 5 veckor tillbaka och har sammanlagt gått ner ca 8 kg.

Vägen är ju, som de flesta vet (tyvärr inte alla) lite krokig ibland och då behöver man lite stöd, peppring och råd.

Mitt första mål är att gå ner lite till mitt bröllop i oktober, men främst är mitt mål att lära mig leva sunt o få en bättre hälsa o med tiden inte behöva stödet av pillret. Eftersom det inte är helt utan biverkningar, är det ju inget jag vill stoppa i mig i evigheter.

Vad har ni andra för mål, tankar, idéer och hur går det för er ??

• Svar på tråden Reductil - där man FÅR göra misstag !!
  • Afrodite_06

Ännu en ny härliga dag med sol, lyckorus i kroppen och full av motivation för att fortsätta mitt nya och blivande liv . . .

Ska skicka iväg tjejerna till skolan och sen är det dags att ge sig ut i promenadstråket . . . lääängtar !!

Vad ska ni andra hitta på idag ?

• Fru Abramsson

Hej afrodite_06

Jag äter inte Reductil, men försöker gå ner en del i vikt.. Just nu har jag stått still ett tag, ca 6mån. Sista tiden har jag tyvätt gått upp 4kg.
    Går på VV sen 3år tillbaka. Nu sista tiden har jag lagt i en högre växel, men det hjälpte inte. Kämpar o kämpar- gör ont i kroppen. Har en medfödd höftskada.
    Kämpade i 4v som gav enorma smärtor i höfterna, har kont med ortoped. På vågen hände ingenting. Tappade sugen och slarvade lite. (åt ca 3-4 pionts mer varje dag, vilket jag ska kunna göra för att hålla vikten) Gick upp 1,4kg, fick mens samma dag så 4hg är nog vätska. Men ändå, gå upp 1,4kg när pointsen säger hålla vikten.
    Började med naturdiet i söndags och har sen dess tappat 6hg..

• Bridecilla

afrodite_06

jag hänger med dig hit...
    gick faktiskt å retade upp mig på inlägget imorse på väg till jobbet...
    jag personligen vill inte leva mitt liv spartanskt och där det inte finns utrymme för lite utsvävningar... då får min viktnedgång hellre ta lite tid...

Fru Hermansson
    jag tror att du stirrar dig blind på vågen lite och väger dig för ofta...
    jag går upp ungf. ett kilo i vätska när jag ska ha mens.
    testa att lev efter vv å räkna points men väg dig bara en gång i veckan.
    sen säger ju vv att man ibland hamnar på en platå där inget händer ett tag. men att det kommer om man hänger i...

hav styrka, syster!!!

• Afrodite_06

Fru Abramsson:

Känner igen mig i det du skriver . . man kämpar på som attans o har stora förväntningar, men inget händer. Då blir det lätt att man (som du nämnde) slarvar lite.
    Det är inte en lätt sak att gå ner i vikt o det kräver oftast många försök innan man hittar rätt tid o läge för att lyckas.
    En sak jag lärt mig genom alla mina vv försök, dieter, svältkurer, kostutbildningar mm är att man måste ha tålamod o se det långt framåt. Dagarna o veckorna går så himla fort, så även om man tappar ½ kg i veckan så blir det mycket av det med tiden.

Kämpa på och försök att tänka på det positiva i livet, känn efter hur du mår i själen istället och försöka undvika titta för mycket på vågen.

• Afrodite_06

Bridecilla:

Skönt att läsa ditt inlägg . .
    Tappade stingen totalt och kanske överdrev lite, men blev så ledsen.
    Jag tar denna tiden på fullaste allvar och ser det som en tid då jag kan få stöd av medicinen att lära mig leva som jag ska, resten av livet.
    Inbillar mig att om kan jag sväva ut en enda gång på 5 veckor, nu när jag har stöd av R och klarar komma tillbaka i rätt spår igen, så kan jag det även sen utan R.
    Kör jag stenhårt hela vägen utan att utsätta mig för nån fälla, kommer jag vara rädd att jag inte klarar de sen och för att falla tillbaka i fel spår.

Detta är ju ett uppdrag för livet och man kan ju inte säga vad som är rätt eller fel, utan det finns nog lika många vägar till att nå sina mål, som det finns människor.

Jag håller med dig om att det hellre får ta lite tid . .

Nu kämpar vi på och lägger ork o lust på positiv energi !!

Imorgon blir det premiär med husvagnen, ska åka iväg i 3 dagar, ska bli sååå ljuvligt !

• Fru Abramsson

Bridecilla:
    Jo, jag vet oxå om de här platåerna.
    Jag har varit medlem i 3år. Och denna platån eller vad man ska kalla den har på gått i minst 6månader nu..
    Man tappar sugen helt enkelt. Konsulten finns ju där för att hjälpa, men när jag ber om råd så vet hon inte längre vad som ska göras..

Om jag inte går ner till min målvikt måste jag ganska snart operera min vä höft, skanar nästan helt brosk nu. Gör svinont så fort man rör sig.
    Jag är 165cm lång och väger 84kg= BMI på 31.
    Jag ska på undersökning hos distriktsläkaren 30maj då jag misstänker sköldkörtelrubbningar. Uppfyller minst 5 symtom på låg ämnesoms, dessutom har min farmor ev mamma fått diagnosen och det är ärftligt.
    Jaja, vad är en bal på slottet....

• Fru Abramsson

PS:
    Hade ingen våg de sista 2månaderna....
    Har bara vägt mig hos VV.
    Igår köpte M2B ny våg-..

• Afrodite_06

Fru Abramsson:

Kommer du slippa operation om du går ner i vikt ?

Vad händer om det är sköldkörtelrubbningar, är det nåt man kan medicinera, eller hur funkar det ?

• Fru Abramsson

Afrodite_06:
    Operationen kan utebli om jag går ner i vikt. Om inte annat så skjuter jag på den ca 5-10 år åtmindstone + att det blir lättare att operera och återhämta sig efteråt.

Sköldkörtelrubbningar går att medicinera-Levaxin heter det. Måste dock äte detta resten av mitt liv för att ha en normal ämnesomsättning..

• Bridecilla

Afrodite06

ja nu kämpar vi på å stöttar varandra utan pekpinnar!!!
    alla är vi olika och i mitt liv måste det finnas plats för utsvävningar kanske inte varje vecka men ngn gång imånaden vill jag kunna slarva!!! och så länge man håller på sig i övrigt bör detta inte göra ngt!!

härligt med minisemester!!!
    själv ska jag jobba på fredag men det ska blir himla härligt med en dags ledigt å sen helgen så nära inpå!

Fru Abrahamsson
    oj 6 månader! det var en lång platå.
    Jag förstår dig till fullo att du tappat sugen!!
    Kanske inte är så dumt at gå till doktorn å kolla sköldkörteln!
    har du prövat vattenträning?
    inte världens mest fettförbrännande träningsform men väldigt skonsamt för kroppen!

Svar på tråden Reductil - där man FÅR göra misstag !!