• Filli

shampo mot grönt hår

Någon som vet något bra schampo för gröna reflexer i håret?
    Det har blivit grönt pga att duschvattnet kommer från egen brunn och att rören har rostat tror jag?
    I alla fall någon som vet något bra och gärna billigt märke?

• Svar på tråden shampo mot grönt hår
  • Magda84

omman får grönt hår beror det ofta på för mycket koppar i vattnet. har en kompis som hade nyblekt sitt hår. duschade, sen var hennes hår HELT grönt! hon var inte så nöjd! dom satta in en typ av reningspump som tg bort bla koppar i vattnet, tror inte det är så bra om man har för mycket koppar, du kan ju kolla upp det...

tyvärr så vet jag inget bra schampo mot grönt hår...

• nemifreak

Gå in på nån butik och titta efter djuprengörande shampoon, speciellt sådana som rekommenderas för simmare och liknande. Allra bäst är om man kan sitta med shampoot en stund med värme. Jag är ingen jätteexpert men jag har testat Matrix och Hårologis shampoon, som har funkat.

• miiii

lös upp två eller tre tabletter TREO och skölj genom håret, eller gör en inpackning av ketchup....funkar!

• Ssuperstar

Hej , redken här ett superbra schampoo som lyfter bort metallbeläggningar mm
    vill man testa budget alt, så har jag hört att bikarbonat ska vara bra, köp i affären blanda ut me lite vatten och låt sitta nån minut, lycka till

• Setemberbrud06

Hej.

Det enda som kontrar gront har ar rott, sa om du koper ett schampoo med rott i, typ( biotouch wella red reflext) sa kommer det att ta bort det, ar sjalv frisor och anvander det pa mina kunder.
    Gor tva schampooneringar en efter den andra.

Lycka till!!

Ovanstaende tips ar ochsa bra, speciellt den med ketchup.

• LindyLou

L'Anza har ett schampo som tar bort en del grönt: Volume Formula.
    Har hört om ketchup men inte testat det för egen del. Har däremot testat den "rensning" man kan göra hos frisören och det märktes inte ett skvatt kan jag säga - bortkastade pengar.

• förhoppningsis

fick grönt hår av klor för ett par år sen, vet inte om det funkar på samma sätt men jag gick till frisören som hade ett medel som jag köpte, tog hem å hade i håret som inpackning. Funkade perfekt!

• rocketqueen

Redkens är suveränt (vit flaska) och doftar ljuvligt. Det räcker länge och är väldigt effektivt.

• Jexxie

Min kompis fick grönt hår när vi var utomland och badade i kolr, så när vi kom till Sverige igen gick hon till frisören som tvättade bort det för henne.

• Jexxie

(rättelse: klor ska det stå)

• nano

Ketchupinpackning har jag också hört att man ska använda.. Inte så fräscht kanske, men kan fungera...

• Meddelande borttaget
  • Fru Abramsson

Kolla på björn axen.
    De hade förut.
    Grönt hår beror på järnrikt vatten.....

• Meddelande borttaget
Svar på tråden shampo mot grönt hår