• zooran

billig men varm resa i januari

Gifter oss i mitten av januari. Vill då åka iväg under 2-3 veckor till ett VARM men BILLIGT land (gärna inte betala mer än 20000 för två personer - för resa, boende å mat... behöver dock ej bo lyxigt!!)

Något förslag?

• Svar på tråden billig men varm resa i januari
  • Fru Cinderella

Kanarieöarna, klassiker som alltid fungerar.

• A.M.

Hej. Jag tänkte föreslå Indien. Goa till exempel (bra väder i januari) Om man får tag på en billig resa dit så kan man ju komma undan väldigt billigt - maten är billig och jättegod, man kan bo OK/fint för 150-200 kr/natt.

Om du vill leta efter en paketresa (inte bara till Indien förstås), testa www.reseguiden.se : här kan du söka efter paketresa med maxpris som ett av sökkriterierna:
    www.reseguiden.se/paket

Lycka till!

• zooran

tack!

_Cinderella_ - Hur varmt är det på Kanarieöarna i januari? Går det att komma undan det plastigt turistiga där??

A.M. - Hur varmt är det i Goa i Januari? Hur billigt tror du man kan få en flygbiljett (som inte är sista minuten)?
    Tror du det är MÖJLIGT att flyga dit, bo och äta för 20.000 för TVÅ personer?? Vore ju UNDERBART om det gick!! Är stränderna vackra där?

(Njaee.. helst inte paketresa, om det inte blir mkt billigare förståss.)

• Fru Cinderella

zooran

Vet inte hur varmt det är, kolla på ex. ving.se, men vintern är ju deras högsäsong så..

Tyvärr så blir det nog lätt väldigt turistikt där..

• junibrud2006

Jag skulle rekommendera Brasilien. Vi var där i december 2000 och det var helt underbart. Åker ni efter helgerna i januari så är det inte så dyrt!

• A.M.

Hej igen! Om ni hittar en väldigt billig flygresa så går det nog. Maten är billig som sagt - minns inte exakt vad allting kostade dock. Boendet har jag bättre koll på, det var billigt - för 150 kr bodde man bra! Om ni inte är kräsna kan ni nog spara in ytterligare på den posten, och bo lite billigare.
    Indien är det billigaste landet jag varit i (och det finaste)- det var därför jag tipsade om det. Däremot får man ju lägga tid på att hitta den där snorbilliga biljetten ... Och tid är också pengar ... (så resonerar jag) (Kan funka att flyga till Bombay/Mumbai också om det är billigare (i st för direkt till Goa) och sedan ta tåget till Goa - ett litet (stort) äventyr i sig!)

Har ni kollat Sri Lanka? Thailand?

En länk för att leta flyg:
    www.lagprisflygbolag.se/

• A.M.

Förlåt - glömde svara på din fråga om stränderna. JA, jag tyckte de var vackra (vi var på 6-7 olika orter i Goa och jag gillade Södra Goa mest - det var lugnare och mer avslappnat). Vattnet var behagligt både i temp och "vildhet" när jag var där också.

• halstabletten

TS: Skulle INTE åka till Kanarieöarna i januari, min syster var där förra året i januari och det regnade och var grått i 14 dagar! :(

I december brukar det däremot vara jättefint...

I januari skulle jag absolut satsa på asien, då är det fint där!

• zooran

TACKAR! :) Å!

Vad tror ni blir billigast (med allt inräknat) Thailand, Sri lanka eller Goa?

Gillar dock tanken på goa mer...
    Hur varmt är det där, ungefär, i januar??

• A.M.

Hur varmt det var i Goa när jag var där ... knappt 30 till drygt 30 grader vad jag minns. Inget regn. Men kolla någon chartersajt som har resor dit, ving eller fritidsresor. De brukar också ha info om temperaturer.

• Lucia05

Har varit på Kanarieöarna o frusit i Januari.
    Skulle inte rekommendera någon att resa dit om man vill ha garanti för sol & värme.
    Jag har också svårt att se var det inte skulle vara turistigt & plastigt.

• zooran

jag upprepar... och efterlyser svar då dte är svårt att själv räkna ut:

Vad tror ni blir billigast (med allt inräknat) Thailand, Sri lanka, Brasilien eller Goa? Resan ska vara typ 2 veckor. Behöver ej lyx, men gärna en fet säng! ;) Och nära stranden... på ej allt för plastigt turistiga platser.
    Andra förslag????
    Resan är som sagt i januari.

TACK!!!

• A.M.

Jag tror GOA - om ni hittar en riktigt billig resa dit vill säga.

Annars någon typ av paketresa faktiskt. Om man fixar allt själv blir det ofta "många bäckar små" ... och så har resebyråerna ofta ett bättre pris på hotellrummen än vad man får själv som enskild turist.

Svar på tråden billig men varm resa i januari