• vitsippa-78

Kjolen är statisk

Min underkjol är statisk, sitter som klistrad längst benen.
    Vad gör jag för att få bort det statiska? Det är väääldigt störande.

• Svar på tråden Kjolen är statisk
  • Dorothy

Du kanske kan testa att stryka över den med en trasa med sköljmedel på. Det brukar hjälpa mot statisk elektricitet har jag för mig.

Om det inte fungerar kanske du kan ha en tunn underkjol i ett annat material under den "riktiga" underkjolen så att du slipper ha den klistrad mot benen?

:)

• linea alba

Uppkommer problemet bara när du har strumpbyxor på dig eller även om du är barbent?

Jag har en gång fått tipset att smörja in hudkräm utanpå strumpbyxorna för att få bort det statiska. Tycker själv att det funkar så där, men värt att prova kanske

• honeymoon

Kanske lite "basic" men: använder du sköljmedel när du tvättar? Det är första steget mot antistatiska kläder...

• Solen2

jag har för mig att hårspray ska vara bra att spraya på kjolen så blir den inte så statisk.

• Fiafria?

Det finns antistatspray för kläder att köpa.

• Zemiramis

Ja, som de andra skrivit, använd lite sköljmedel när du tävttar strumbyxorna **obs!!! ej på stay-ups silikonkant då åker de ner. Sen lite sköljmedel i undekjolstvätten och funkar inte det spraya på antistat-spray

• vitsippa-78

Tack alla för era svar.
    Jag har varken tvättat kjolen eller strumpbyxorna, än. Men ska testa era tips!!

Tack tack

• Buzzlan

Det ska finnas någon spray som man kan köpa som tar bort det statiska...vet ej vad den heter dock men tror att den går att köpa i "vanliga" affärer.

Svar på tråden Kjolen är statisk