Vår hund älskar broccoli :-?
Man får se upp både med hundar och med katter så att man inte skämmer bort dem för mycket - det blir inte bra varken för djuret eller för ägaren! Ett par bekantas vän hade ett par katter som var så bortskämda att de endast åt hummer och krabba ! På samma sätt vet jag en hund som endast äter fläskfile skuren i små bitar - som tur är är det en mycket liten hund, annars hade det väl blivit hemskt dyrt för ägaren. Jag vet folk som ger hundar en massa leverpastej - hundarna gillar det men det är väldigt fet mat och inte alls bra för hundarna i några större mängder.
Vad det gäller hundar som äter ovanliga saker så vet jag en hund som är mycket förtjust i havregrynsgröt och det är väl inte så vanligt ?
JeckaH, Sisterofthenight, vad det gäller Grand Danois så visst är det en ståtlig hundras. Men tänk på att den blir stor som en kalv och fodrar MASSOR av motion för att må bra. Bor ni på landet är det nog inget dumt val men i stan så är det väl frågan om man verkligen klarar av att ge en sådan hund den motion och rörelse som den behöver. Sedan vill det till att verkligen uppfostra den väl. På en gård en bit härifrån finns en GD - den är jättesnäll men den är ändå en fara för barn för den hoppar upp mot dem, bara för att hälsa i all vänlighet, men p.g.a. sin vikt så slutar det ofta med att den välter barnet baklänges vilket ju dels kan vara livsfarligt om barnet slår huvudet i något, dels kan det ju ge barnet hundskräck. Sett ur barnets ögon är ju en GD en jättestor best.