• JOJ123

Hinner jag med 15 KG tills....!!!! SVARA ÄRLIGT!

Jo..en viktig fråga,....vad tror ni helt ärligt om mina chanser att lyckas gå ner 15 KG tills 1 Juli... (detta år)

med cambridge!! start: 25/5......

vad mer krävs än ren kur....??

jag tänkte motionscykla 30 min varje dag...köra gym 20 min tre ggr i veckan..och situps varje kväll"!!

• Svar på tråden Hinner jag med 15 KG tills....!!!! SVARA ÄRLIGT!
  • Fru Abramsson

Hej!
    Man kan. Men det beror oxå lite på hur mckt övervikt man har.. Ju mer övervikt, desto lättare i början... Tänk däremot på att muskler väger mer..Dessutom inte bra att gå ner fort heller.....

Vad du än gör så Lycka till.
    Jag har samma problem som du.

• JOJ123

ja..det är för jäkligt det här....jag är 157 cm och väger 80 kg....

hur är det med dig?

• Fru Abramsson

Jag är 165cm och väger 84kg. ( tidigare 114)

• JOJ123

men fan vad bra du är...då har du ju kommit riktigt långt hittills...!! skit bra gjort...

har själv lyckas med 10 kg..sedan sa det stopp, och jag slutade med det här nu för två månader...dumt..! men jag hoppas kunna lösa det, eftersom jag har en klännign som är för liten...

jag måste bara hinna...men det känns som om jag inte kommer göra det. jag har svårt att vara positiv idag...(idag är en dag då allt känns hemskt..)

dumt det där...

• Fru Abramsson

För mig funkar det enormt trögt just nu....
    Prova att simma, ger jättebra träning för samtliga muskler utan att belasta. Funkar kanon för mig.

• Rosenhaga

Det låter som en direkt farlig målsättning att gå ned så mycket på så kort tid. Dessutom är det vanligt att man går upp lika snabbt - och kanske tom några kilo till. så har det varit för mig genom åren - och jag slutade egentligen inte att gå upp i vikt förrens jag bestämde mig för att inte banta. Då stannade jag och stod stilla i tre år.

Min egen upplevelse är med andra ord STOR varning för något sådant. För kortsiktigt tänkt.

• f.d. Svart brud

Jag gick ner 13 kg med hjälp av cambridge inför mitt bröllop. Tog väl ca 1,5 månad. Kroppen tog mycket stryk av det också, så Cambridge är ingenting jag vill rekommendera folk, speciellt inte ren kur.

Jag fick bla nervsmärtor i fingrarna av cambridge (pga det höga proteininnehållet) och magen pajade totalt. Fick rejäla magkatarrer...

• JOJ123

aj då..låter ju inge bra...

men jag är verkligen desperat..så desperat att jag är villig att ta de konsekvenser som det kan få....

jag vill verkligen komma ner åtminstone 10 kg....för 15 det tror jag aldrig jag hinner....jag är inte så duktig på att pressa mig själv så''

• 79aras

Du ville ha ett ärligt svar. Tyvärr tror jag inte att det går...men du kan komma en bra bit på vägen.

Mina tips är att utöka cyklingen till 45 min (tänk på att hålla ett jämnt tempo hela tiden)för bästa fettförbränning, sen undrar jag vad tanken är med gym 20 min tre ggr i veckan??
    Kör efter ett gymprogram som kör igenom hela kroppen (delat på två gånger) och låt det ta den tid det tar. Bara uppvärmningen tar minst 10 min så 20 min räcker inte långt.Gymmet ska inte vara tidsbundet, det viktiga är att du "kör slut" på muskelgrupperna du "jobbar" med.

Ett jättestort LCKA TILL!!!

• pickolina

"Fick rejäla magkatarrer..."

Hmmm, kan man få flera???? Antingen har man väl magkatarr eller inte?.. Man kan få akut magkatarr flera gånger efter varandra (om det var det du menade?), men det är fortfarande bara EN magkatarr... *hihi*

Man kan även ha kronisk magkatarr, vilket jag har... :( Å om man inte aktar sig så blir det akut...

Svar på tråden Hinner jag med 15 KG tills....!!!! SVARA ÄRLIGT!