• hotfantasy

Boende i Köping

Brukar hitta trådar om allt möjligt här inne på Bröllopstorget, så nu försöker jag själv...

Min sambo har fått ett bra jobberbjudande från ett företag i Köping. Tillsammans sitter vi och funderar fram och tillbaka.
    Har aldrig varit nere i Köping eller området omkring staden. Som vi har förstått finns det flera städer i närheten.

Om vi nu flyttar ner, vilken stad skulle NI välja att bo i. Eftersom jag inte har någon koll på varken Västerås eller Örebro så mottages alla tips...

• Svar på tråden Boende i Köping
  • Civodruk

vill ni bo i en lugn stad är både köping och västerås lite lugnare än örebro som är mer city...

ni kan ju alltid köra runt lite i alla städer runt och kolla läget och vikken stad ni fastnar för och sedan söka bostad där :)

• hotfantasy

Civodruk
    Tack för ditt svar, eftersom vi inte känner någon som bor i de städer jag räknade upp är det bra att höra lite från andra som vet hur det är.
    Vi har förstått att det är bra kommunikationer runt om Köping. Det är vi verkligen inte vana, eftersom vi bor i en liten norrlands-stad där det inte finns tåg...

Företaget kommer att bjuda ner oss nästa vecka troligen, då får vi kolla runt så mycket vi hinner.

Om fler har förslag, skriv gärna, behöver så mycket info som möjligt!!!

• Pumpkin

hotfantasy

Vilken liten norrlandsstad bor ni i? Jag gör nämligen också det

Och jag har bott i Västerås, det är en himla mysig stad med bra utbud när det gäller det mesta: boende, shopping, mat&dryck, aktiviteter, träning osv.

• sprallig tjej

hej jag bor själv ett par mil utanför köping men fick jag välja mellan köping v-ås o örebro så skulle jag inte tveka på köping det är väldigt bra där det mesta finns men är ändå inte lika livat som v-ås....

• hotfantasy

sprallig tjej

Tack för ditt svar. Vi var nere i Köping förra helgen och kollade. Det va lite väl litet för vår smak, men väldigt mysigt.

Men nu har vi bestämt oss för Västerås , det verkar finnas bra pendlingsmöjligheter till Köping därifrån. Troligtvis flyttas min nuvarande tjänst till sthlm, så då kommer jag nog kunna pendla till jobbet.

Förhoppningsvis är det lättare att träffa nya vänner i Västerås eftersom det verkar va en väldigt ungdomlig stad. Förstår inte vad vi gett oss in på egentligen, men gör vi det inte nu, så kanske vi ångrar oss...

• hotfantasy

MsNordqvist

Bor i norrlands hockey huvudstad... :)

Oki, så du har bott i Västerås? Hur var det att finna lägenhet? Vilket område bodde du i, och om du skulle bo där igen, vart skulle du då bo?

• Pumpkin

Bor ni i Skellefteå?! Det gör jag med!

Ja, jag har bott i Västerås. Bodde alldeles vid sjukhuset - Hemdal hette området. Jag tyckte det va ett bra område, likaså Gideonsberg är väldigt bra. Jag hade inga problem att hitta lägenhet eftersom de har bostadsgaranti för studenter, men jag har heller inte uppfattat det som att det är svårt att få bostad för andra. Har ni varit in på Bostad Västerås hemsida? www.bostadvasteras.se/ Där finns massor av bra info

• Pumpkin

Något som dock är negativt med att hyra bostad i Västerås är att hyrorna kan vara ganska dyra, MEN det finns undantag, så leta lite innan ni ger upp

• hotfantasy

MsNordqvist

Skellefteå? Neeej, har de ett hockey lag? :)

Eftersom ingen av oss är studenter längre så kan vi inte utnyttja bostadsgarantin. Får hoppas att det inte skall vara så svårt ändå. Vill gärna bo nära tågstationen eftersom min tjänst troligtvis kommer flytta till stockholm i samband med att vi flyttar ner.

• Pumpkin

Hmm, jag som trodde att Skellefteå numera var huvudstaden för hockey
    Bor du i Örnsköldsvik då? Det måste ju isf vara huvudstaden

• thurang

är från arboga två mil från köping.. tycker personligen bättre om örebro än västerås.. jag tycker att örebro är trevligare som stad..men det kan vara lite väl långt att pendla från örebro till köping.. det är cirka 6 mil från örebro till köping.. medan det 3-4 från västerås..

vill ni bo i en mindre stad är arboga finare än köping tycker de flesta. men det händer ingenting varken i köping eller arboga..

Svar på tråden Boende i Köping