• Majviva

Morgongåva - tatuering?!

Har länge funderat vad jag ska ge min älskling i morgongåva, och kom nu på en sak jag vet att han skulle uppskatta - att jag tatuerar in hans namn eller initialer!
    Nu undrar jag, är det någon där ute som kan ge förslag på vart på kroppen man ska göra det? Jag vill ha det nånstans som är lite mera intimt - där bara han kan se den.Hade tänkt precis mellan magen och ljumsken eller ovanför ena skinkan - men är rädd att tatueringen skulle liksom sträckas ut om jag går upp i vikt i framtiden, t ex vid en graviditet. Finns det risk att det händer om jag gör det på nån av de ställena?

• Svar på tråden Morgongåva - tatuering?!
  • Nett@n

Tänk efter riktigt ordentligt innan du gör något sådant!

• Frippan

Tatuerare med etiskt ansvarskännande skriver aldrig in namn eller initialer. Helt enkelt för att man inte vet om relationen varar för evigt, och då ska man inte behöva skriva över eller ta bort den.

Tänk dig för innan du gör något sådant här.

• Bride Aug-08

Tips

Som det skrivits ovan så tatuerar inte en seriös tatuerare in initialer eller namn.
    Jag har en tatuering so står för min blivande på min högra axel. För mig känns det honom. Han hade en leguan. Ett djur som för mig står som styrka och uthållighet. Jag målade av hans leguan på en sirlig tribal och gick till tatueraren. Idag har vi två barn. Nu skall jag ha en tatuering som står för barnen. Det kommer bli en Måne och ett lejon. (barnens namns betydelse) Så ta reda på vad din blivandes namn betyder. Kanske kan det blir en snygg tatuering?
    Och sen är just ljumske, mage och rumpa rätt utsatt om du skulle bli gravid, man kan lätt få bristningar och då kan hela tatueringen bli förstörd. Säkrare områden är i så fall anklar, armar och skuldror.

• Majviva

Hade ingen aning om att man inte kan tatuera in initialer/namn, men jag förstår konflikten! Ska absolut tänka igenom saken noga innan jag för det, självklart. Det är nåt man får ha hela livet, så det är inget man gör bara så där!

• Lina & Gustav

Men ärligt? Att ta bort en tattuering nu förtiden kostar ungefär dubbelt av vad det kostade att göra tattueringen! Hur kan man tycka att det är så hemskt, men att spendera en förmögenhet på ett bröllop är ok?
    Jag säger Go for it! Tycker det är totalt romantiskt! När det gäller platser - Angelina Jolie gjorde på armen, Courtney Love gjorde Kurt Cobains initialer mellan brösten, Paris Hilton har "nick" på rumpan, Victoria Beckham har david's initialer på handleden... Ska fundera på fler platser...

• Miscpony

Go for it - bra idé tycker jag! Om det inte skulle hålla går det alltid att tatuera över...

Men nu ska vi väl tro att det håller. Vad sägs om strax ovanför ljumsken? Det finns ett litet hudparti där som brukar hålla sig ganska intakt även om man går upp i vikt. Kram och lycka till!

• Bröllopstokiig

Allt är en smaksak, jag skulle aldrig tatuera mig, tycker det är ja vad ska jag säga, not min stil. Säger bara tänk dig för!

Svar på tråden Morgongåva - tatuering?!